Stránka 1 z 3

OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 18:44
od H-Vtec
měl bych menší dotaz jak to zapojit na Turbo motor,respektivě na moje Uno Turbo,našel jsem tady jen tohle viewtopic.php?t=32821&highlight=oil+catch+tank kde se řešilo jenom zapojení u atmosfery.

U Una mam odvětrání klikovky napojeny na nasávací hadici mezi vahou vzduchu a turbem,jde mi o to že moje T3 už netěsní jak by mělo a docela dost mi to hazí olej přez IC do saní,pak mi to trošku cáká Bovem ven a mam malinko někdy kapičky oleje po motorovím prostoru :lol: Nedalo mi to a podíval jsem se na svíčky a na kontaktech jsem měl pěkně zapečenej olej,až se divim že to vubec jede :) Předem díky za rady a typy 8)

Napsal: 03 kvě 2008 19:02
od Anděl
Nechápu co nechápeš. Jedna hadice tam a druhá ven. :D

Napsal: 03 kvě 2008 19:04
od blázen
přesně tak, vždyt je to jednoduché, rozřízneš tu hadici co vede z odvětrávání mezi váhu a turbo a strčíš tam ten filtrační prvek OCT

Napsal: 03 kvě 2008 19:06
od Anděl
A ještě více nechápu, jak tímto opravíš turbo. :? :? :?

Jedině by jsi musel koupit obrovskej ale opravdu obrovskej OIL CATCH TANK a napojit ho mezi turbo a IC. :lol:

Ale to snad nemáš namysli. :silly:

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 19:08
od H-Vtec
mno jde mě o princip toho jak to muže brat sračky z hadice ktera teprv do turba vede z vahy vzduchu,když vyvod z turba co tlačí je jinde

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 19:10
od Anděl
H-Vtec píše:mno jde mě o princip toho jak to muže brat sračky z hadice ktera teprv do turba vede z vahy vzduchu,když vyvod z turba co tlačí je jinde
:smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

Mám dost. Prosím přečti si, na co to vlastně je. 8) Ať tady neděláš takové fópá. :twisted:

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 19:23
od H-Vtec
Anděl píše:
H-Vtec píše:mno jde mě o princip toho jak to muže brat sračky z hadice ktera teprv do turba vede z vahy vzduchu,když vyvod z turba co tlačí je jinde
:smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

Mám dost. Prosím přečti si, na co to vlastně je. 8) Ať tady neděláš takové fópá. :twisted:
aby Ti mráz prdel do rána roztrhal :lol: Turbo tim nijak opravovat nechci,jen chci malinko čistčí směs :wink: repas turba budu dělat až přez zimu,ted to musí ještě nějak dobojovat :)

Ja klidně ze sebe udělám vola,to mi problem nedělá :lol: to je normální :D ale budu alespon o něco chytřejší :lol:

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 19:39
od Anděl
H-Vtec píše:
Anděl píše:
H-Vtec píše:mno jde mě o princip toho jak to muže brat sračky z hadice ktera teprv do turba vede z vahy vzduchu,když vyvod z turba co tlačí je jinde
:smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

Mám dost. Prosím přečti si, na co to vlastně je. 8) Ať tady neděláš takové fópá. :twisted:
aby Ti mráz prdel do rána roztrhal :lol: Turbo tim nijak opravovat nechci,jen chci malinko čistčí směs :wink: repas turba budu dělat až přez zimu,ted to musí ještě nějak dobojovat :)

Ja klidně ze sebe udělám vola,to mi problem nedělá :lol: to je normální :D ale budu alespon o něco chytřejší :lol:
No promiň. :D Ale mě to přišlo hrozně moc fun, jak na tím špekuluješ. :)

Já bych místo do toho OCT, vrazil peníze na repas a to co nejdříve. Co tam máš za turbo, vždyť nemůže stát tolik. :?: A jestli ho chceš repasovat přes zimu, tak taky už nemusíš mít co repasovat.

Toho oleje co jde přes odvětrávání není mnoho a tvůj problém je to turbo. Takže bych řešil přičinu a né vedlejší věc. :wink:

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 03 kvě 2008 19:47
od H-Vtec
Anděl píše:
H-Vtec píše:
Anděl píše: :smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

Mám dost. Prosím přečti si, na co to vlastně je. 8) Ať tady neděláš takové fópá. :twisted:
aby Ti mráz prdel do rána roztrhal :lol: Turbo tim nijak opravovat nechci,jen chci malinko čistčí směs :wink: repas turba budu dělat až přez zimu,ted to musí ještě nějak dobojovat :)

Ja klidně ze sebe udělám vola,to mi problem nedělá :lol: to je normální :D ale budu alespon o něco chytřejší :lol:
No promiň. :D Ale mě to přišlo hrozně moc fun, jak na tím špekuluješ. :)

Já bych místo do toho OCT, vrazil peníze na repas a to co nejdříve. Co tam máš za turbo, vždyť nemůže stát tolik. :?: A jestli ho chceš repasovat přes zimu, tak taky už nemusíš mít co repasovat.

Toho oleje co jde přes odvětrávání není mnoho a tvůj problém je to turbo. Takže bych řešil přičinu a né vedlejší věc. :wink:
jak už jsem psal,mam tam garet T3 :D co vim,tak repase vyjde na 7 000,- a to je dost momentálně pro mě :)

Napsal: 03 kvě 2008 19:53
od Anděl
Ty nemáš prachy a chceš "vyhodit" necelé 2tisíce za kelímek s dvěma vývody. :roll: Oil Catch Tank je taková třešnička na dortu. Pro tebe určitě vyhozené peníze, když ti turbo chčije jak ďas. :wink:

Věř mi. Sežen ještě 5tis a udělej repas. 8)

Napsal: 03 kvě 2008 20:18
od blázen
to je moc.. ten oil catch tank slouží k odolejování výparů z odvětrávání klikové skříně.. co to má co společného stím,že ti chčije turbo..jestli ti chčije turbo, tak jezdi dál až zapráskáš olejem úplně všecko nebo až zadřeš nebo připečeš kruhy

Napsal: 03 kvě 2008 20:34
od BOV
a navic jak pises ze nechces aby sel olej z turba do moturku tak to ti s tim stejne nepomuze:) to se tam dostava trubkou od turba ke klapce!

Napsal: 03 kvě 2008 21:50
od Joker-hyundaiclub.net
Tak mě napadlo, není lepší výstup z OCT nenapojovat zpět na sání, ale díru v sání zaslepit, aby si motor bral veškerej vzduch přes CAI?? Přecijen to co jde z hlavy je docela horký a každej stupeň v sání dolů je plus..........

Napsal: 03 kvě 2008 23:17
od H-Vtec
Ale notak holky,zase tam moc to nechcije :D OK takže mě bude k hovínku :lol: zapoměl sem tady taky napsat že ted to mam zapojený tak jak to měl předtím FCS,takže z klikovky to mám navedený do nikam a odfukuje si to do prostoru a mezi turbem a vahou to je zaslepený 8) Takže sem dneska sehnal kolena a zítra místo těch gumovejch sraček co se nafukujou svařim U Pešana pořadny trubky a udělám tam z5 vyvod a napojim odvětrání klikovky :) a mělo by bejt po problemu 8)

Díky všem zučastněným 8) a muže se to tady zamknout nebo smazat.

Zazvonil konec a pohádky je konec :drink2:

Napsal: 11 kvě 2008 17:49
od Beaver
Joker-hyundaiclub.net píše:Tak mě napadlo, není lepší výstup z OCT nenapojovat zpět na sání, ale díru v sání zaslepit, aby si motor bral veškerej vzduch přes CAI?? Přecijen to co jde z hlavy je docela horký a každej stupeň v sání dolů je plus..........
Ano i ne. Pokud nepropojis vystup z OCT a sani, nebudes tam mit ten spravnej saci efekt, kterej taha "spatnej vzduch" ven z prostoru klikove hridele (smes vzduchu, spalin co pronikly kolem krouzku a olejove mlhy). OCT totiz funguje jako kondenzacni nadoba a filtr a paklize to nepropojis se sanim, pak ji tam vubec nepotrebujes.

Napsal: 11 kvě 2008 23:50
od kentoya
tvůj problém nebude OCT, ale přetlak v bloku, nebo přesněji řečeno v klikové skříni, pokud máš olej tak jak jsi psal už i před turbem, tudíž netěsné kroužky na moc velký tlak turba, popř přicpané odvětrání bloku

ještě by mě zajímalo, jelikož odvětrání bloku bývá spojené s odvětráním vaček a teprve potm navedeno na podtlak ze sání, jak to máš uděláno na autě ty, a taky napiš kde se přesně olej objevuje, jestli opravdu před turbem, nebo až za turbem

další věc, jelikož máš turbo motor ze serie, tak je tam seriový přívod oleje, dělal jsi s ním něco nebo jsi ho nechal v serii

co tlak oleje, v jakém rozmezí se ti pohybuje

je toho strašně moc co by se dalo najít a upravit, jen to chce napsat přesně specifikace, a dá se poradit hodně věcí, ale když napíšeš že chčije turbo, tak je to širokej pojem

Napsal: 12 kvě 2008 17:18
od Taboo
Smazano

Napsal: 12 kvě 2008 19:36
od Joker-hyundaiclub.net
Co je to excesivní??? Docela průser amík umí česky víc jak já :oops:

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 12 kvě 2008 20:42
od semysak
excesivni je mezi blbejma zakazany slovo, ale jinak to znamena nadmerny, prilisny

treba v mojem aute je 3/4'' hadice z oct, ktera je propojena taky 3/4'' hadicema s vikama ventilu a s klikovou skrini, napojena na reduktor o prumeru 3 mm na dalsi hadici 1/4'' co de teprve potom do sani, a uz to funguje 15 let

Napsal: 12 kvě 2008 20:51
od reproboy
pánové aby jste se nepokakali..

kdyz mu fluse z klikovky olej pres hadici kde je "dratenka" zpatky do sani, tak se dostava na saci lopatku na turbo , ta to fluse do IC kde to uz vzduch nevytlaci, takze je to behem nekolika stovek kilometru "hnus hnedozelenej"...

pulka z vas ani nevidela rozhozeny turbo, tak toho nechte. Frantik se jen ptal. Osobne bych u una oil catch tank nedaval. Koupil bych "tuninkovej" filtr 16mm vnitrni prumer na odvetravani vika ventilu, navedl to mimo motorovej prostor a neresil bych to. po par tisicich vycistit a znova...

repas turba, pokud auto nehuli a zvlaste na neutral, bych neresil. Uno nemuze tu T3 moc odrovnat.

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 13 kvě 2008 09:47
od meerecheck
Ja mam odvetravani take odpojeno uz 2 roky a nevsiml jsem si zadnych zmen v motoru, ktery jsem mel nyni uplne rozhozen. A zase jsem to nezapojil, bo jsem dal jine turbo a samozrejme uplne jine hadice bez jakychkoliv zbytecnych vystupu a vstupu.

Napsal: 13 kvě 2008 11:49
od elviiis
odvětrání motoru je více důležité než si lidi myslím a z mé vlastní skušenosti mohu říct že ovětrání do atmosféry nestačí... daihatsu za jízdy v poho ale jakmile jsem stál začalo brutálně dýmčit z výfuku jakmile jsem odvětrání vrátil zpět do sání bylo po problému ten tlak se pak valí všudyma kama může... takže vývod do atmosféry bych zavrhl...

Napsal: 13 kvě 2008 12:27
od Taboo
Smazano

Napsal: 13 kvě 2008 15:11
od DEJF
Taboo píše:My jsme s tim pred casem trochu experimentovali - ve snaze snizeni parazitnich ztrat. "Idealni" se zdala byt linearni progrese podtlaku od 8-10 inHg do 14-15 inHg (v zavislosti na RPM), pri ktere dochazelo k 2-5% narustu vykonu motoru. Nad 15 inHg pote zacalo dochazet ke snizeni mazani ventilu a sten valcu na ukor zivotnosti motoru.
:wink:

mohl bys mi trochu osvětlit proč je tam odvětrávání?

evidentne milně jsem si myslel, že jde jen o únik přetlaku a napojení na sání je jen z důvodu lepšího odsání par

co může mít za následek malý podtlak a co zas přílišný?

Napsal: 13 kvě 2008 17:05
od Taboo
Smazano

Napsal: 13 kvě 2008 17:42
od Anděl
Taboo píše:Protoze zadne pistni krouzky 100% netesni, ventilace klikove skrine zabranuje vytvareni pozitivniho tlaku, ktery by pusobil na pisty pri jejich pohybu dolu a zpusoboval tak parazitni ztraty. Vpodstate by melo platit, ze cim vyssi negativni tlak (vacuum) bude v klikove skrini, tim snadneji se pisty budou pohybovat smerem dolu a dojde k zvyseni ucinnosti motoru. Vpodstate to je o pomeru tlaku nad pistem a pod pistem pri jeho pohybu dolu. Drive anebo pozdeji ale problemem nastane odsavani oleje ze sten valcu a ulozeni ventilu (valve stems), takze clovek skonci s kompromisem mezi zvysenou ucinnosti motoru a jeho zivotnosti. Pokud je ventilace klikove skrine malo effektivni, nejenze dochazi k parazitnim ztratam a snizeni vykonu motoru, ale ten nadmerny tlak v klikove skrini muze mit za nasledek protekani oleje pres tesneni klikove hridele do prostoru spojky, netesnici viko ventilu, tesneni vacek, etc. Olej se proste bude tlacit z motoru ven pres cokoliv muze. Oblibenym fenomenem - zejmena u turbo motoru se spatne tesnicimi pistnimi krouzky a neeffektivni ventilaci klikove skrine - je nahle vystreleni merky oleje (oil dipstick) a nasledovny spray oleje z jeho trubky na spodni stranu kapoty. Pokud se ten olej pote dostane na rozpaleny exhaust manifold, tak to muze mit za nasledek pozar motoroveho prostoru... :lol:
Potvrzuju. Tlaky ve válcích mám ale dobré, ale těsnění u té měrky už moc nedrží a jde zlehka vysunout. A když jsem jednou jel a neměl zapojeno odsávání skříně, tak jsem kapičky oleje měl i na předním skle. :lol: Takže bacha na to. :twisted:

Napsal: 13 kvě 2008 19:32
od DEJF
Taboo píše:Protoze zadne pistni krouzky 100% netesni, ventilace klikove skrine zabranuje vytvareni pozitivniho tlaku, ktery by pusobil na pisty pri jejich pohybu dolu a zpusoboval tak parazitni ztraty. Vpodstate by melo platit, ze cim vyssi negativni tlak (vacuum) bude v klikove skrini, tim snadneji se pisty budou pohybovat smerem dolu a dojde k zvyseni ucinnosti motoru. Vpodstate to je o pomeru tlaku nad pistem a pod pistem pri jeho pohybu dolu. Drive anebo pozdeji ale problemem nastane odsavani oleje ze sten valcu a ulozeni ventilu (valve stems), takze clovek skonci s kompromisem mezi zvysenou ucinnosti motoru a jeho zivotnosti. Pokud je ventilace klikove skrine malo effektivni, nejenze dochazi k parazitnim ztratam a snizeni vykonu motoru, ale ten nadmerny tlak v klikove skrini muze mit za nasledek protekani oleje pres tesneni klikove hridele do prostoru spojky, netesnici viko ventilu, tesneni vacek, etc. Olej se proste bude tlacit z motoru ven pres cokoliv muze. Oblibenym fenomenem - zejmena u turbo motoru se spatne tesnicimi pistnimi krouzky a neeffektivni ventilaci klikove skrine - je nahle vystreleni merky oleje (oil dipstick) a nasledovny spray oleje z jeho trubky na spodni stranu kapoty. Pokud se ten olej pote dostane na rozpaleny exhaust manifold, tak to muze mit za nasledek pozar motoroveho prostoru... :lol:
díky moc za vyčerpávající odpověď

tzn. že čim víc dokážu z klikové skříně odsát, tak tim líp

Napsal: 13 kvě 2008 20:04
od Anděl
DEJF píše:
Taboo píše:Protoze zadne pistni krouzky 100% netesni, ventilace klikove skrine zabranuje vytvareni pozitivniho tlaku, ktery by pusobil na pisty pri jejich pohybu dolu a zpusoboval tak parazitni ztraty. Vpodstate by melo platit, ze cim vyssi negativni tlak (vacuum) bude v klikove skrini, tim snadneji se pisty budou pohybovat smerem dolu a dojde k zvyseni ucinnosti motoru. Vpodstate to je o pomeru tlaku nad pistem a pod pistem pri jeho pohybu dolu. Drive anebo pozdeji ale problemem nastane odsavani oleje ze sten valcu a ulozeni ventilu (valve stems), takze clovek skonci s kompromisem mezi zvysenou ucinnosti motoru a jeho zivotnosti. Pokud je ventilace klikove skrine malo effektivni, nejenze dochazi k parazitnim ztratam a snizeni vykonu motoru, ale ten nadmerny tlak v klikove skrini muze mit za nasledek protekani oleje pres tesneni klikove hridele do prostoru spojky, netesnici viko ventilu, tesneni vacek, etc. Olej se proste bude tlacit z motoru ven pres cokoliv muze. Oblibenym fenomenem - zejmena u turbo motoru se spatne tesnicimi pistnimi krouzky a neeffektivni ventilaci klikove skrine - je nahle vystreleni merky oleje (oil dipstick) a nasledovny spray oleje z jeho trubky na spodni stranu kapoty. Pokud se ten olej pote dostane na rozpaleny exhaust manifold, tak to muze mit za nasledek pozar motoroveho prostoru... :lol:
díky moc za vyčerpávající odpověď

tzn. že čim víc dokážu z klikové skříně odsát, tak tim líp
Přečti si to ještě jednou a pak si :box: :lol:

Napsal: 13 kvě 2008 20:21
od elviiis
Proto taboo použil slovo kompromis... pokud budeš odsávat moc tak ti to bude odsávat olej s tama kde by mněl zůstat a motor se bude hůře mazat a sníží se tak jeho životnost...

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Napsal: 13 kvě 2008 22:05
od H-Vtec
jen tak jsem sem nahlídnul a koukám že se tady debatí furt :) tak jenom pro pořádek,vyrobil jsem pořádny trubky Obrázek a samo že jsem zapojil z5 odvětrání klikovky a byl jsem zvědavej co se stane,mno a hurá svíčky zustávaj čistý a z vejfuku nelítaj saze :lol:

a už se pomalinku chystá novej moturek kde by mělo bejt vše zanovní a neco uplně nové :) Obrázek Obrázek