Stránka 1 z 2
Automatická převodovka
Napsal: 19 zář 2005 09:48
od Sims
Mohli by jste mi tu poradit jak se rozjíždí a řadí s automatem co znamenají ty různá písmena na řadící páce???
Nikdy jsem s takovým autem nejel...dík
Napsal: 19 zář 2005 10:04
od Idaho
rozjíždí jednosuše - sešlápneš brzdu, zvolíš rychleost a pustíš brzdu ( na rovince by s emělo auto dát do pomalého pohybu do kopce stát...)
jinak D - je celkově dopředu, klaiscké řazení,
D1-D3 automat řadí ale pouze do určité rychlosti ( D2 - řadí jen 1 a 2 a pod..)
P - Parkování - kola zablokována, jediná pozice ve které lze nastartovat. R- spátečka
( občas mívají nějterá auta ješte L - což je pomalý pojezd na 1 ( občas nahrazuje D1 )
N - neutrál
jinak řazení - na řadící páce máš tlačítko které funguje jako spojka, obecen můžeš za jízdy přehazovat volbu nezi D-D1až Dx, nesmíš za jízdy dát P nebo R, můžeš použít N - nedoporučuje se..
Napsal: 19 zář 2005 10:58
od MarauderZ28
já to nastartuju i na N
Napsal: 19 zář 2005 11:01
od Idaho
marauder . jasně to N jsme totiž zapomněl a dopisoval to tam dodatečně... samozřejme jde starovat i na N..
Re: Automatická převodovka
Napsal: 19 zář 2005 19:05
od Beaver
Sims píše:Mohli by jste mi tu poradit jak se rozjíždí a řadí s automatem co znamenají ty různá písmena na řadící páce???
Nikdy jsem s takovým autem nejel...dík
V podstatě neřadíš - jen volíš režim, v kterým bude ta převodovka fungovat. Ve většině případů stačí když nastartuješ, dáš tam Déčko a jedeš, akorát pokud bys couval, tak přehodíš na R a pokud někde zastavíš auto, tak tam vrzneš parkovací polohu P.
Napsal: 19 zář 2005 20:06
od Fray
Automat je nuda
Si to ted zazivam na vlastni kuzi:)
Napsal: 19 zář 2005 23:07
od Firearms
Při razeni ani nekdy zadny tlacitko neni proste jedes na D a normalne tam sazis 3, 2, 1, ... Je to uzitecny hlavne do tahlyho kopce. Nekdy staci jen seslapnout vic plyn - ale to obcas si to pak (u starsich prevodovek) dela vsechno mozny ale jenom ne, aby si to podradilo... Jinak obecne se ti zase nestane ze ti to chcipne pri rozjezdu...
jo dulezita rada
Levou nohu si radsi pripoutej (ze zacatku) k sedacce uz se mi nekolikrat stalo ze jsem v domeni ze mackam spojku trochu vic dupnul na brzdu... No je to opravdu neprijemny a uz i sam jsem si ji dal asi 2x celem o volant (Neprijemne hlavne na dalnici) !!!
Napsal: 19 zář 2005 23:32
od Berry
no je to nuda P je na parkovani Dnormalne drive a pak jeste rezimy sport to je rychlejsi podrazovani ale stejne to trva sto let a pak treba D1 D2 a tak to je do jakyho rychlostniho stupne se radi jestli se mylilm opravte me ale mysli ze tkhle to je uz sem s par automatama jela je to o hovnech
Napsal: 20 zář 2005 10:30
od Taboo
Smazano
Napsal: 20 zář 2005 10:45
od Idaho
Fray píše:Automat je nuda
Si to ted zazivam na vlastni kuzi:)
už jezdíš? se někdy stav
Napsal: 20 zář 2005 11:17
od MarauderZ28
Berry píše:no je to nuda P je na parkovani Dnormalne drive a pak jeste rezimy sport to je rychlejsi podrazovani ale stejne to trva sto let a pak treba D1 D2 a tak to je do jakyho rychlostniho stupne se radi jestli se mylilm opravte me ale mysli ze tkhle to je uz sem s par automatama jela je to o hovnech
heh tak to jsi fakt asi řídil hovno zkus se svíst z STS a posereš se jak to tam naháže ty kvalty ..
Napsal: 20 zář 2005 11:55
od Idaho
mylsím žeje třeba ješte rozlyšovat motorizaci a hlevně stáří toho automatu, za posledních pět let poskočili automaty v technice uplně někam jinam..
Napsal: 20 zář 2005 12:21
od JonnY
tak tak
mal som cest s automatom v MB E klass a ziadne vyhrady. Teda jedine ze chvilku rozmyslala nez zaradila...
A stacilo pustit brzdu a auto sa pomalicky rozbehlo.
Napsal: 20 zář 2005 12:53
od Berry
ja sem jel v bmw 530d v tom novym a je to fakt nuda.a pro srovnani kdy si znamej kupoval audi s8 tak sem mel moznost jet v manualu kterej si nakonec vybral a v tiptronici a ten tiptronic je linej i v ty sekvenci.tak nevim
Napsal: 20 zář 2005 16:43
od Fray
Idaho píše:mylsím žeje třeba ješte rozlyšovat motorizaci a hlevně stáří toho automatu, za posledních pět let poskočili automaty v technice uplně někam jinam..
Ahoj, ano uz jezdim, ale mam mensi problem a to, ze uz nemam penize na technickou ani na pojisteni o benzinu nemluve:(
Tak delsi dalku neplanuju, bohuzel. Musis pockat, az se z toho trosku vzpamatuju
)
Napsal: 20 zář 2005 21:38
od Beaver
Taky nezapomeň na tu převodovku, už ti po ní lezou pavouci a vykusujou velký kusy z kardanu
Napsal: 20 zář 2005 21:52
od Ritchma
Opravdu nevim co má společné automatická převodovka a tuning - přesunuto
Napsal: 20 zář 2005 23:40
od Berry
no to jas sem taky nepochopil automat je na hovno zere to s tim vic a nejede tak cemu to??????????????
Napsal: 21 zář 2005 15:20
od Fray
Beaver píše:Taky nezapomeň na tu převodovku, už ti po ní lezou pavouci a vykusujou velký kusy z kardanu
Nebooj, pamatuju na to, akorat to vypada ze budu k tobe muset jet Nissanem, pac Supru ted nemohu ani prihlasit:(
Tak ty velky mrchy pozabijej
)
Napsal: 21 zář 2005 17:13
od Beaver
Fray píše:Beaver píše:Taky nezapomeň na tu převodovku, už ti po ní lezou pavouci a vykusujou velký kusy z kardanu
Nebooj, pamatuju na to, akorat to vypada ze budu k tobe muset jet Nissanem, pac Supru ted nemohu ani prihlasit:(
Tak ty velky mrchy pozabijej
)
Neboj, mám na ně RAID
Akorát ti hrozí, že pokud si to neodvezeš, tak pro ni pak budeš muset o 150 kiláků dál
Ad automat - svoje výhody má, do města je to v podstatě ideální věc, protože různý popojíždění kurví spojku. Ve spojení s tempomatem je to potom zařízení pro naprosto neschopný lidi úplně ideální, páč vyjedou na dálnici, zapnou tempomat a pak nemusí držet nohu na plynu ani řadit a jen se vezou
U supervýkonných aplikací pak jsou často nutný, protože člověk pak není schopnej řadit tak rychle jak lítají nahoru otáčky.
Napsal: 21 zář 2005 17:41
od Fray
To Beaver: a kdy se stehujes? Abych to stihnul
) 8 bych mel mit vyplatu, nebo spise almuznu, tak snad prijedu
Napsal: 22 zář 2005 23:48
od Boháček
S není jen o rychlajším podřazování, hlavně ta převodovka drží kvalt do vyšších otáček !
např. při D řadí při 3200-3500, při S až ve 4500 ot/min
Napsal: 04 říj 2005 02:21
od Návštěvník
Idaho píše:rozjíždí jednosuše - sešlápneš brzdu, zvolíš rychleost a pustíš brzdu ( na rovince by s emělo auto dát do pomalého pohybu do kopce stát...)
jinak D - je celkově dopředu, klaiscké řazení,
D1-D3 automat řadí ale pouze do určité rychlosti ( D2 - řadí jen 1 a 2 a pod..)
P - Parkování - kola zablokována, jediná pozice ve které lze nastartovat. R- spátečka
( občas mívají nějterá auta ješte L - což je pomalý pojezd na 1 ( občas nahrazuje D1 )
N - neutrál
jinak řazení - na řadící páce máš tlačítko které funguje jako spojka, obecen můžeš za jízdy přehazovat volbu nezi D-D1až Dx, nesmíš za jízdy dát P nebo R, můžeš použít N - nedoporučuje se..
[/i][/u]
neřadit R za jízdy? Takže když přeřadim z D na R, když auto uplně nesojí, dělam blbost? chová se při tom normálně, plynule
Napsal: 04 říj 2005 09:13
od Idaho
hmm nikd yjsme to nezkoušel, vycházím z konstrukce manuální převodovky, ale skus třeba ve 4O km v hod tam lupnout rovnou R - zpátečku... uvidíme co to udělá.. Já to na svých automatech radši zkoušet nebudu..
Re: Automatická převodovka
Napsal: 21 led 2008 21:56
od milosh
Tak jsem objevil stary dobry tema, nyni aktualni i pro me, ja uz bych manual nechtel, jezdim 80% mesto a jak psal Idaho je to ideal, i kdyz na dalnici jsou ty 4 rychlosti znat, petku by to chtelo...
Napsal: 21 led 2008 22:25
od milonovo
Automat je v dnešním provozu naprostá bomba,je fakt že než jsem se s tím svezl,taky jsem měl debilní řeči o tom jaká je to nuda atd. od tý doby nic jinýho nechci.Konkrétně v tý e39 co tam někdo zmiňoval je naprosto super.K tomu autu mám spoustu výhrad,ale tohle je super.Navíc pokud s tím člověk chvíli jezdí,ví jak má šlápnout na plyn aby tam spadlo co chce.Teď jsem cca půl roku jezdil s mondeem ST220 a kdyby to byl automat asi bych si ho nechal.Nebo RS4,jel jsem s ní jen jednou (cca 450PS) a nebyl jsem skoro schopnej tam dát 2,na ten kopanec jsem zkrátka nebyl připravenej,v automatu by to byla bomba
Napsal: 22 led 2008 10:09
od Beaver
No na popojíždění po městě a v kolonách, případně na takový to konzumní ježdění z A do B proti automatu nic nemám, ty kolony jsou s automatem mnohem příjemnější, ale do Supry bych ho fakt nechtěl. Správně a dobře řadit je taky kus řidičského umění.
Napsal: 22 led 2008 10:21
od noreking
No jestli zaradis R pri jizde dopredu ... tak uz daleko nedojedes...pri zarazeni R je treba aby auto uplne stalo...je to stejne jako u manualu .. taky necpes zpatecku kdyz jedes dopredu ....jinak v nekterych autech pri N nastartovat nejde treba u me....
P-Parking
R-Rear
N-neutral
D-drive
D3-drive jenom s streti rychlosti
D2-to same s dvojkou
D1-to same s jednickou
jinak s automatem se max. spokojeny neni to takova zavizna jizda ale do mesta uplne pecka... jedna ruka volant a druha cigaro
Re: Automatická převodovka
Napsal: 22 led 2008 10:23
od Jardafox
když už je tady takovýhle téma, tak dotaz
jak je těžký prohodit automat za manuál, co je tam všechno jináč a jde to vůbec?
konkrétně u M3?
Re: Automatická převodovka
Napsal: 22 led 2008 10:37
od AdieuD
Nove automaty jsou blbuvzdorny, kdyz "omylem" zaradis R a auto uplne nestoji, spatecka se nezaradi. U techs tarsich byla pojistka, ale nezkousela bych to:D
Me to nedovoli nastartovat v D, proste Pcko a smitec.
Ja uz do mesta jiny auto nez s automatem nechci. Pul hodiny v zacpe smajchlovat s fofrklackem me uz nebavi