Stránka 1 z 1
TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 11:17
od ArnieGT
Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:
Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 12:51
od SkejT
ArnieGT píše:Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:
Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky
todle tema je hodne diskutabilni a proto se strasne tezko bude radit.
Zalezi hodne od typu auta,motoru atd..
Kazdy motor ma idelani otacky potrebne pro rychly rozjezd nekde jinde.U jednoho auta mas idelani otacky rekneme "X" ,ale u druheho mas idelani otacky "Y" a u otacek "X" se hodne protaci kola a takovych prikladu muze byt nekolik
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 13:10
od Batistuta
To ti nikdo neřekne,protože záleží na spoustě věcí např. výkon,šíře gum,samosvor,spojka atd. Trénuj a nalezni si svůj styl.
Napsal: 16 úno 2007 13:10
od ArnieGT
No taky bych si nepředstavoval že u každého auta to bude stejný,...bude to asi o cviku a pocitu z jízdy,..každopádně asi nějaké obecnější pravidlo existuje?...
Sešlápnout spojku vytočit motor a start pouštěním spojky a plným plynem, no jen mne tak napadlo jestli není lepší dát více otáček a jemněji regulovat spojku než méně otáček a přidávání plynu?...
Přece jen ten výkon jev těch hodně vysokých otáčkách
Napsal: 16 úno 2007 13:25
od GReddy
tohle me taky zajima... kroutak 5500 vykon 6600 takze co je ideal.?
btw jak hodne se pri takovych staretech opotrebovava spojka.predpokladam cim vyzsi kroutak dostane tim horsi sok to pro ni asi je...
Napsal: 16 úno 2007 13:35
od ArnieGT
No se obávám že při těch sprintech dostává pohulit jako za celý rok ne,..
,...tak je třeba to nepřehánět,...jinak bych to taky viděl až tak kolem těch 5000, jenže to vyrazit bez prokluzu je docela frajeřina,...
Napsal: 16 úno 2007 14:21
od reproboy
Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
Napsal: 16 úno 2007 14:24
od GReddy
reproboy píše:Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
no vykonovy udaje sem tady dal tak povidej povidej
Napsal: 16 úno 2007 14:27
od FCS
Nejlepší bude,když si vezmeš auto a pojedeš někam na letiště a budeš si zkoušet starty...a určitě poznáš,co je pro tebe nejlepší..
Chce to hlavně trénovat,nikoli se ptát ostatních na TF
Napsal: 16 úno 2007 14:28
od reproboy
GReddy píše:reproboy píše:Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
no vykonovy udaje sem tady dal tak povidej povidej
Atmosferu musis tocit i na jednicku, tohle udelat ja s turbinou, tak stojim na miste a palim gumy.. je to o tom vyzkouset si to , idealne pujcit si gtech a trenovat. Ja jednicku vubec nepouzivam, protoze bych jenom zbytecne hrabal... proste kazdy auto to ma jinak. Urcite tocit pres 6600, protoze by se ti dalsi kvalt nechytal.. proto je lepsi mit kroutak niz, jak to maj turba.
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 14:31
od BALI
a hlavně si připrav gumy a spojky do zásoby
Napsal: 16 úno 2007 14:34
od reproboy
FCS píše:reproboy píše:FCS píše:Nejlepší bude,když si vezmeš auto a pojedeš někam na letiště a budeš si zkoušet starty...a určitě poznáš,co je pro tebe nejlepší..
Chce to hlavně trénovat,nikoli se ptát ostatních na TF
viude ste me predbehl
heh ste pomali dost jakovzdi
stydim ze za cleni takovi ytaliankars
Napsal: 16 úno 2007 14:41
od Zemi
Kroutak 7100 / vykon 7600 a startuju z 6000 (hranice sepnuti VTEC - 5500) prudkym trhnutim spojky (na slickach). Na normalnich gumach start tak z 4000. Kdyz to hrabe tak popoustim plyn... Je to o praxi.
Napsal: 16 úno 2007 14:44
od GReddy
kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 14:44
od Dolph
Já trošku přepalim start a proklus si reguluju na spojce. Tak jsem vždy dosáhl nejlepšího času. Najdi si přesně, kdy musíš řadit,aby ti už neklesal výkon. Sprinty jezdím už dva roky a docela úspěšně. Na slickach se rozjížím okolo 5000 ot. a na normálních gumách o něco méně. No ale takhle to je u golfa. Ale jak již všichni psali, u každého auta je to jiné a musíš zkoušet a zkoušet.
Napsal: 16 úno 2007 14:48
od reproboy
GReddy píše:kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?
upustit plyn ale musis to umet.. pustis moc a ztratis...
Napsal: 16 úno 2007 14:49
od reproboy
GReddy píše:kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?
upustit plyn ale musis to umet.. pustis moc a ztratis...
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 14:51
od Zemi
Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.
Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele.
Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
Re: TEORIE SPRINTÚ
Napsal: 16 úno 2007 14:52
od Dolph
Zemi píše:Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.
Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele.
Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
No každý máme svůj způsob jak se svým autem dosáhnout nejlepšího času.
Napsal: 16 úno 2007 16:58
od ArnieGT
No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
Napsal: 16 úno 2007 17:36
od Zemi
ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
Moje byvala 1,6ka mela podobny charakter prubehu. Kroutak 5700 a vykon 6800 (131PS)... Starty byly idealni z 4000 a razeni minimalne na 7000.
Napsal: 17 úno 2007 00:04
od GReddy
ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
btw to ty jsi chtel ty JDM svetla na 6gen?
Napsal: 17 úno 2007 13:22
od ArnieGT
Jo jo to mnělko být pro mne,..už máš nějaké informace?....
Napsal: 17 úno 2007 19:30
od GReddy
ArnieGT píše:Jo jo to mnělko být pro mne,..už máš nějaké informace?....
uz nejakou "chvili"
..asi takhle.montovalo se to jen do JDM Celic(pro japonskej trh) ale to asi vis..tudiz svetla jsou delany pro RHD takze jsou tam dva problemy...
1)jsou drahy protoze jsou dost vzacny...to zni blbe
proste spatne k sehnani montovali se od jistyho roku primo toyotou v JPN..(sam vis kdyz ches nejakej original dil od toyoty jak je drahej..)
2)potrebujes k nim "Conversion Kit" tzn dalsi docela tucna castka...
jsou pekny ale ve vysledku bez konverze kolem 20tis s konverzi bohuzel 25-30tis....jenom ten kit na nekterych strankach stoji 16tis bez dovozu a bez zarovek je to jen konverze
Napsal: 17 úno 2007 23:07
od Worm
Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
Napsal: 17 úno 2007 23:12
od GReddy
Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
super..to je idealni "kucharka"
to s tim kroutakem a vykonem to sem potreboval vedet
Napsal: 18 úno 2007 10:51
od ArnieGT
Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
Jo bezva,...konečně poučná odpověď,...
To Greddy: no tak to jsem tak nějak čekal ale pořád nechápu tu konverti?...co tam přesně nesedí?...myslíš ty kontakty nebo patice na žárovky?..to by nebyl zas takový problém,...ale Beaver říkal něco o 4000,- a tvrdil že to je za všechny 4 ks,...tak to asi nakonec bylo jen za jeden co?..no škoda,..to se mi zdá trochu moc za takovou parádičku,...
Napsal: 19 úno 2007 22:07
od Worm
Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.
Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.
Napsal: 19 úno 2007 22:37
od GReddy
Worm píše:Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.
Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.
vubec ne, aspon pokud muzu mluvit za sebe.chtel sem vedet kde je idealni radit jak presne startovat atd...moc si pomohl
Napsal: 21 úno 2007 11:53
od ArnieGT
od toho jsem to založil,...abych věděl trochu více teorie a mohl ji využít,....pokud tady někdo vtipkoval,..(jsem si nevšiml) tak to bylo OT,..