Stránka 1 z 10
Práce na supřičce pokračuje
Napsal: 30 kvě 2005 10:37
od Idaho
Takže koukám že to v "Japoncích" mocnežije, Supraforum je co se týče MK3 mrtvé, tak jsme se rozhodl založit tenhle threat.
Supru dělám poprvé, manuál jsme do začátku neměl, dnes is ho teprve nesu domu.
Day 0
Do začátku hodím foto v původním stavu :
Day 1 :
O víkednu jsem Krysulce maloval baráček, takže zase tolik času nebylo, ale přeci jen jsem začal. Absence manuálu pro začátek nevadila, v dalších krocích již bude přítomen.
Omlouvám se za menší množství foteček, po čtvrtečním exempore na pláži v Oostende jsme měl vypnutej blesk a než jsme si toho všiml byla polovin apráce za mnou, takže ze začátku moc snímku neuvidíte.
Zvednutá kapota moc místa neposkytovala, proto jsem začal jejím odstraněním, ke keterému bystejně muselo dojít, kvuli použití jeřábu na vyjmutí motoru.
Práci jsem začal odpojením agregátů - alternátoru, serva, vyjmutím vzduchových přívodu, první části sání a výfukových svodů. Pro jistotu jsem po předešlých zkušenostech vyjmul i chladič, přeci jen místa je v motorovém prostoru poskrovnu.
Servo jsme nechal jen odpojené, vyset na hadicích, ale ty jsou zpuchřelé, takže do budoucna budu jistě potřebovat jiné. Servo zatím zustalo v motorovém prostoru jen na straně.
Finále - motor visí jen na silentblokách a převodovce.
No nakonec jeden menší pohled na moji garáž.
Závěrem jen říkám že sice jsme již pár motoru dělal ( 3 ) ale nejsem nijak extra zkušený, nebo dokonce vyučený mechanik, takže uvítám komentáře a rady od kohokoliv zkušeného k mému postupu.
Autí dávám do kupy ve volném čase, kterého moc není, takže většinou se k němu dostanu tak na 3-4 hodky o víkendu - nic nechci uspěchat času mám dost.
Ted několik otázek :
1) Na obrázku s vyjmutými díly je vidět těsnění svodů - je fouklé na 1 a 2 válci, budu ho měnit ( stejně bych ho dával nové ) - dá se z toho něco vyvozovat, nebo je to jen vadné těsnění??
2) Potrubí sání je zevnitř ( za klapkama ) zanesené od oleje, znamená to nněco špatného, na co bych si měl dát pozor? ( třeba že ventily nedovýraly a část směsi šla do svodů zpět nebo co ?? )
Předem díky za přízpěvky, které mi pomohou dát Supřičku dohromady.
Příště bude obrázků více
Napsal: 30 kvě 2005 13:38
od Wilda
No ten motor nevypada zrovna moc fresh
Rad bych ti poradil ale jedinej motor kterej jsem kdy rozebrel a naslednel uz nedal dohromady byla 105
Napsal: 30 kvě 2005 14:06
od Idaho
o udělal jsem již GO na dvou motorech F22B5 ( Acco coupé, 2.2 SOHC ) a jednom A20 A4 - muj project.. takže také moc zkušenostnemám
dal jsem to sem jen pro info, pokud by měl někdo zájem pokecat a občas poradit..
Napsal: 30 kvě 2005 14:42
od SkejT
Odpoved na otazku:
1) jak jsi rikal ze to ma v urcitych otackach klepavy zvuk,si myslim ze tou pricinou muze byt prave profoukle tesneni
Napsal: 30 kvě 2005 14:43
od Idaho
hmm bohužel to nebylo ono
je to uložení kliky ..v tomhle případě.. každopádně díky..máš to u mne k dobru
Napsal: 30 kvě 2005 15:57
od SkejT
ulozeni kliky...tak to je teprve hukot.Ta klika je v poho nebo uz je naodpis?
Napsal: 30 kvě 2005 15:57
od street.racer
Idaho: Jojo 7M maji problemy s ulozenim kliky.... Celkove ten 7Mkovej motor je takovej pokusnej kralik Toyoty na kterem se ucili delat motory takze 7M neni zrovna spolehlivy motor.
Kazodpadne s tim tesnenim bych si vubec nelamal hlavu, tesneni casem odchazi... kor u takhle stareho motoru. Asi jsem Ti zrovna moc neporadil, ale drzim Ti palce. Kdyz budes mit nejaky problemy tak se zeptej kluku na
www.mkiv.cz, napr. Suprista uz skladal (v pokoji
) 2 motory 7M, takze by Ti mohl prozradit par figlu
Napsal: 30 kvě 2005 16:01
od Idaho
street.. díky supristovi jsem psal už minulý týden, nějak nereaguje :o( tak asibudu skládat na kolelně sám.. nevadí mi že odešlo, spíš jestli to profukování se nemohlo podepsat na něčem jiném..
Napsal: 30 kvě 2005 16:03
od Idaho
skejt zatímnevím, ale každopádně 100pro výbrus.. pochybuji že bude tak uplně zničená, každopádně už to asi nebude na origo uložení ale druhovýrobu..
Napsal: 30 kvě 2005 16:03
od street.racer
Idaho: To je docela bezna zalezitost, o to bych se nebal
Napsal: 30 kvě 2005 16:07
od Idaho
street.racer píše:Idaho: Jojo 7M maji problemy s ulozenim kliky.... Celkove ten 7Mkovej motor je takovej pokusnej kralik Toyoty na kterem se ucili delat motory takze 7M neni zrovna spolehlivy motor.
Kazodpadne s tim tesnenim bych si vubec nelamal hlavu, tesneni casem odchazi... kor u takhle stareho motoru. Asi jsem Ti zrovna moc neporadil, ale drzim Ti palce. Kdyz budes mit nejaky problemy tak se zeptej kluku na
www.mkiv.cz, napr. Suprista uz skladal (v pokoji
) 2 motory 7M, takze by Ti mohl prozradit par figlu
Ještě dotaz přímo na tebe.. bloky sjou shodné s turbo i nonturbo, al eslyšel jsme že nonturbo odcházejí méně - mylsíš že je to způsobeo vyšší m výkon u turba? na kolik by zhruba vyšla nová klika přes tebe, byl bys schopen sehnat z JAP ??
Napsal: 31 kvě 2005 18:17
od Fazeey
dobrý.. hodně štěstí a těšim se na další fotou
Napsal: 01 čer 2005 08:52
od SkejT
4 Ideho: tak jak jsi dopadl s tou ojnici? Budes muset udelat novy vybrus?
Napsal: 01 čer 2005 22:14
od Zemi
To zasrany sani je pricinou odvetrani vika ne? No a to s tim tesnenim vypada jakoby byly volny srouby/matky kolem 1./2. valce... Pak to ty plyny takhle ofouknou... Me napadlo ze by ty svody mohly bejt zkrouceny tak je zkontroluj...
Napsal: 02 čer 2005 09:26
od Idaho
Zemi thanx za doporučení, zkontroluju, al evypadá to na volné štefty..
To all, nestíhám časově tak k supřičce přijdu v týdnu tak na hodku, dvě a zase letím dál. Včera sjme ale už pořídil fotáček ( viz pokec - doporučte fotoaparát ) takže už nebudu vázán pracovním.
Jinak práce postoupili, už s emi po dvou dnech ( tj cca 3 hodinách práce) podařilo rozpojit výfukové potrubí a vyjmout výfuk i svody ( šrouby byly tak zarelzé že byly tři dny naloženy ve WDéčku - BTW - nevíte o něčem lepším na zarezlé šrouby?? - ted mám problém rozpojit střední část kardanu, aby s emohla odpojit převodovka.. kua.. už jsme ohnul dva dlíče ( rukama
) a pořád to nemohu povolit.. nemáte někdo zkušenosti? není to arezlé, jen prostě kua utažené..
Jinak zítra sem hodím fotku toho zpraseného výfuku, uvidíte co dokážou "lidi" udělat...
Napsal: 02 čer 2005 09:34
od SkejT
posledni nouze opatrne odvrtat a vythnout zbytek sroubu
Napsal: 02 čer 2005 10:09
od Zemi
Nevim jak to tam mas s tim utazenym sroubem, ale jestli to jde pobouchej ho kladivem a kdyz ho striknes WDckem kolem mist kde doseda nic nezkazis... Dobry by bylo nasadit klid (krouzek) a kladivem jako "vycukat"...
Posledni reseni je pak privarit nakej kus zeleza na nej a proste do toho trisknout opet kladivem...
Napsal: 02 čer 2005 12:02
od Idaho
Jo zei, je tam hrozně málo místa , trhákem s enedostanu a jediná šance je očkocej klíč ( resp. dva proti sobě šroub a matka ) jenže jsme je oba ohnutl... kleat jsme zkoušel, uvidíme, asi se k tomu dostanu zase zítra..
Napsal: 02 čer 2005 12:03
od Idaho
SkejT píše:posledni nouze opatrne odvrtat a vythnout zbytek sroubu
vzhledem k dostupnosti to vidím spíše šrou uříznout a sehnat jinej ( jsou to vlastně dve desky navzájem poršroubované, jen mi štve to udělat na Osmi šroubech
Napsal: 02 čer 2005 12:23
od SkejT
tak tomu se asi uz nevyhnes
Napsal: 02 čer 2005 12:44
od Supra66
Jo jo tohle už mám za sebou dvakrát
no jo jediná vada na MK3 je klika teda né to bych kecal druhá je těsnění pod hlavou
Ale oboje je u mě snad teď v klidu
Napsal: 02 čer 2005 12:50
od Supra66
Kdyby jsi něco potřeboval písni už jí mám 4 roky a dvě rozborky za sebou třeba v něčem poradím
Napsal: 02 čer 2005 14:33
od Idaho
super to s ehodí - moc díky
mě ted jen sere to řezání šroubu..
postupuju podle dílenksého manuálu a tam je než odpojím převodovku od motoru, že musím odpojit kardanku ( resp. ji uplně vyndat ) je to skutečně nutné, nebo je i jiná cesta kvyndání motoru, respektive odpojení motoru od převodovky..?
Mě to přijde že je tammálo místa a ta kardanka se musí dát pryč aby šlo s převodovkou šoupnout dozadu?, no asi mi nic jiného nezbyde, vždy jsme byl proti hrubému násilí na autě, ale tady mi asi nezbyde než ty šrouby fiknout..
Napsal: 02 čer 2005 14:42
od Martin_534
no když chceš sundat jenom motor, nestačí ho odšroubovat od převodovky a posunout nahoru a dopředu?
tak to dělám alespoň já
a převodovka a kardan mi zůstane na původním místě, jenom se převodovka nachvilku zvedne ve předu nahoru
Napsal: 02 čer 2005 14:45
od Idaho
hmm, zkusím to, jen jak ho odšroubuju od převodovky, když na horní šrouby s enedostanu mám mezi zadní částí motoru a přepážkou cca 5cm... takže já musím posunout motor i s převodovkou o kousek dopředu , povolit převodovku a šoupnout jí zpět... potom mi pujde motor nahoru.. jenže to je právě ten háček, nejsem schopnej povolit kardanku ani na jedné straně ( u převodky nebo diferáku )..
Napsal: 02 čer 2005 16:03
od Supra66
To je nějaký divný mně to jde aniž bych sundal kardan a hejbal s převodovkou :-/
Napsal: 03 čer 2005 08:34
od Martin_534
je to voser ale jde to - nejlepší je na to gola se dvouma dlouhejma prodlouženíma, kloubem a na to oříšek, pak si lehnout pod auto a snažit se to tam zastrčit, když se ti to povede, tak máš vyhráno, protože pak už to jde lehce
ideálně se to dělá na jámě nebo zvedáku
Napsal: 03 čer 2005 10:58
od Idaho
To Supra, věřím že to jde, jen to dělám porpvé a jediné vodítko co mám tak je manuál, jneže se nedostanu k zadním šroubum spojijícím motor a převodovku.. Skus mi npsat jak ten motor odpojuješ od převodovky? - hlavně šrouby nahoře vzadu.
To Martin :goal a dvě prodloužení myslíš nástavce mezi oříšek a ráčnu ? ( to nejde prostorově ) na šroub a matku jsem dostal dva očkové klíče, dlouhé, s tím že zaberu s nima nazvájem proti sobě, jenže jsme je oba jen ohnul, šroub ani matk se nehnou..
To All: dnes mne skolil zánět prudušek takže ted ležím v posteli a kurýruju se...
Bohužel tento víkend asi na Supřičku nesáhnu.. kua..
Napsal: 03 čer 2005 11:24
od Supra66
Dostanu se tam golou mám tam "relativně dost prostoru....jinak mám turbo s manuální přervodovkou. A co máš za ten manuál Haynes? nebo?
Napsal: 03 čer 2005 11:53
od Martin_534
no já to myslel na horní šrouby mezi motorem a převodovkou
kde vlezeš zsepodu pod auto nasadíš oříšek na šroub, v oříšku bude kloubek do něj dáš dlouhej nástavec, do něj ještě jeden a nakönec ráčnu, celý to ohneš tak, abys to měl co nejvíc rovný, co prostor pod autem dovolí a povolíš
v tu dobu je motor i převodovka na svejch místech v silentblocích
takle to dělám já u svýho nisanu, vy to můžete mít trochu jinak, ale myslim, že to bude dost podobný .-)