Stránka 1 z 3

Napsal: 28 úno 2005 21:19
od JamesT
Já mám teď vedle sebe Alpine white (nebo tak ňák) kapotu, no ale slyšel jsem, že netěsností motoru jsou Ibizy známý a to dokonce ještě i druhá generace (jestli ta naše je teda jednička, no prostš ty vyráběný od 93-tího!!! Kromě toho oleje, máš s motorem ňáký problémy??? Ten můj šlape jak víno, jen to někdy trochu škube (jako kdyby docházel benzín) při nižších točkách (ale neni podtočená), když zrovna zařadim trojku !!! Ale ne vždycky!!! A co mě se*e nejvíc je cvakání někde od vstřikovacích ventilů!!! Nevím, jestli to tak bylo odjakživa, ale ta Ibiza, co jsem si vez to dělala taky!!!

Napsal: 28 úno 2005 21:22
od PJ
no mě taky šlape dobře, jenom sem dotáh rozvoďák a ozvala se mi vodni pumpa tak už ji mam doma jenom ji tam hodit

Napsal: 28 úno 2005 21:47
od JamesT
Fakt jo??? Ta mrcha mi dělá taky hroznej rámus, co jsem si nechal vyměnit rozvoďák!!! Zní to jako vrzání něčeho nenamazanýho!!! Nechápu, proč jsem ho nepovolil, když mi to připadalo jako jediný možný řešení!!! Asi proto, že mi s tim neporadil žádnej mechanik a přitom to byla taková pitomost, kterou by měl naopak každej vědět!!! Tak teď už bude asi v háji, ještě, že mám náhradní:-D!!! Já jsem ji ale nerozebíral (jen jsem jí sundal), tak nevim, jak vypadá tak ňák uvnitř!!! Je tam aspoň kul. ložisko??? Nebo co jsi na ní opravoval??? Takže o starost míň, znovu Ti děkuju!!! Vlastně jsem chtěl vědět, jestli Ti v Ibize někde v oblasti pod filtrem něco cvaká, jako mě!!! Normálně to slyšet neni, ale po otevření haubny je to nepřeslechnutelný!!! A frekvence se drží s otáčkama....!!! Vstřik. ventily to nejsou a uvnitř motoru to taky neni!!! Ještě se mi ale nepodařily povolit svíčky (svíčák na 2 díly)!!! Jeden z názorů byl, že to někde hází jiskru!!! Trochu to tak zní!!!

Napsal: 28 úno 2005 22:29
od PJ
Já ji neopravoval, koupil sem novou za 1400 a na ten zvuk se ti mrknu. Ty svíčky se povolujou blbě, asi to je tou kompresí. Ale jestli je slyšet až po výměně rozvoďáku tak byla asi už špatná, ale nebylo to prostě slyšet jak je to povolený.

Napsal: 01 bře 2005 09:21
od DAQ
ja taky po vymene rozvodaku asi za mesic musel menit vodni pumpu a vim ze pokud je na rozvodech tak ju vzdycky s nema vymenim (mel sem pak znicenej celej remen jak se osoupal) a s tim cvakanim taky sem slysel nekterej ventil porad jak sem otevrel kapotu :( a ted uz to dela nekomu jinymu

Napsal: 01 bře 2005 19:01
od JamesT
No jo, pánové, ale 14 stovek se mi do pumpy vrážet nechce!!! Vylezu na půdu pro tu novější, podívám, jestli tam neni ňáký ložisko, páč to by bylo levnější řešení, než celá nová!!! To je pravda, že už musela být v háji předtím!!! Před chvílí jsem to rozdělal a mám hnusnej pocit, že je v híji i kladka a to jsem jí nechal měnit v létě s rozvoďákem, ještě se ale podívám, jestli to nebyl fakt jen pocit!!!
To cvakání mi ale nedělaj ventily (vstřikovací)!!! Za chodu jsem jeden po druhým odpojoval, ale cvakalo to furt!!! Měl jsem na ně prioritní podezření!!! Co jsem teď sundal celej filtr, je to strašně hlasitý!!!
Tak mě napadá, že se to tu jmenuje Fotky ze světa a mi tu řešíme tohle!!! Stejně tak jako v: Jaký kola!!!

Napsal: 01 bře 2005 19:11
od PJ
JamesT: no hlavně že se tu řeší Ibiza

Napsal: 01 bře 2005 19:58
od JamesT
Na chvilku vypadnu................dobrá práce!!! Tak ložisko tam je, ale rozebrat se to nedá, teda aspoň ne tak, aby se to nepoškodilo!!! I když možná ňák vyklepnout...!!! Byl jsem v garáži,sundal jsem rozvoďák.......pumpa se točí lehce, takže už bude mít něco za sebou, ale vůli nemá, takže nechápu, proč dělá takovej brajgl!!! Zkusim tam zejtra namontovat tu novější a jinak zejtra budu vědět, za kolik bych sehnal novou, táta zná chlápka, kterej shání dost levně jakýkoliv díly!!!
Chci se Tě zeptat, nevíš, nebo neví tvoje "chytrá brožurka", jestli má a kde naše Porsche výpusťák na chladící kapalinu??? Nechce se mi to dělat zase přes hadici, páč mám novou kapalinu!!! A další otázka je: konektor pro připojení k diagnostice!!! Náš učitel, co má na škole diagnostiku, v kompu našel i přibližnou polohu toho konektoru (někde uprostřed pod palubovkou!!! Ale já jsem rozebíral celý auto a vyškubal komplet elektriku a ten konektor tam nebyl!!!

Napsal: 01 bře 2005 20:59
od PJ
nevim a chytrá knížka bude tak 15.března

Napsal: 05 bře 2005 12:17
od JamesT
Tak ta nová pumpa i s těsněním by mě přišla na 840 Kč! Myslim, že ušetřit 6 stovek neni k zahození.....!!! Jinak mi taťka udělal nový těsnění, tak tam jdu zkusit tu jetou pumpu a když bude taky na ho*no, tak obětuju 840!!!
Těsně pod pumpou je ňákej podezřelej šroub, ještě jsem mu nevěnoval pozornost, ale mohl by to být výpusťák, i když mi přijde divný vypouštět chladící kapalinu přes rozvoďák!!!

Napsal: 06 bře 2005 19:58
od semysak
co se tyce toho skubani tak mi to delal konektor ridici jednotky, doporucuju odpojit baterku, rozdelat konektor prostriknout kontaktolem a napruzit kontakty.

cvakani - mozna nacaty hydraulicky stavitko ventylu, nebo spatnej olej, obrousena vacka

tuning & diagnostika - ridici jednotka je analogova, takze preprogramovani nejde, diagnostika neni

Napsal: 06 bře 2005 20:09
od PJ
semysak: to mi nějak nesedí pač na D fóru se o čipu bavili :twisted:

Napsal: 07 bře 2005 05:46
od semysak
PJ: kdyz jsem otevrel svoji jednotku na 1.2i ''porsche'' tak v ni nic co by se dalo cipovat nebylo, sami odpurky kondenzatory, mozna cipem mysleli ze se zmeni hodnoty nejakych soucastek, ale na to moje klasicky chip by nesel dat, nebyl by kam zapojit

Napsal: 07 bře 2005 09:16
od PJ
semysak: i to je možný člověk nikdy neví

Napsal: 09 bře 2005 19:35
od JamesT
semysak píše:co se tyce toho skubani tak mi to delal konektor ridici jednotky, doporucuju odpojit baterku, rozdelat konektor prostriknout kontaktolem a napruzit kontakty.

cvakani - mozna nacaty hydraulicky stavitko ventylu, nebo spatnej olej, obrousena vacka

tuning & diagnostika - ridici jednotka je analogova, takze preprogramovani nejde, diagnostika neni
I když je to málo pravděpodobný, tak to zkusim!!! Ale možná, že se to vyřeší samo, páč to začalo vodní pumpou a nejednou z toho bude generálka motoru, né-li výměna :cry: !!! Mám v Ibize takovou věc, nad kerou všici, co dělaj do aut kroutí hlavou!!! Když za chodu motoru vyndám měrku na olej, nebo otevřu víčko pro dolejvání oleje, tak se motor začne dusit!!! Páráda!!! Jo, a taky jsem včera otevřel haubnu za tmy a kabely ke svíčkám docela efektivně jiskřily, zvlášť, když je člověk přes sebe uzemní:-D, ale mylím, že ty bude stačit je vyměnit!!! Olej je novej - Shell, vačka to určitě nebude, to už spíš to jiskření!!! Jinak dík za odpověď!!! No jo, to je tak, když se koupí víc jak 3 roky starý auto, ale co bych za to chabý kapesný (kerý vůbec nedostávám) chtěl, že???

Napsal: 13 bře 2005 12:20
od semysak
no olej by mel byt hlavne ta spravna viskozita a parametry myslim ze tam patri 15W40,

s merkou a vickem je to jednoduchy:

motor ma odvetravani klikovky a vika ventilu do sani (kuli tomu ze nic netesni na 100procent a dostava se tam urcitej tlak ze spalivaciho prostoru), kdys otevres vicko nebo vyndas merku nejde vsechen vzduch pres klapku co meri vzduch a jde tam urcity mnozstvi vzduchu o kterym ridici jednotka nevi, jelikoz je vlnobeh nastaVenej sroubkem tak ridici jednotka nemuze upravit mnozstvi vzduchu - proto se to dusi

kably urcite vymen, protoze tim se urcite vyresi dost problemu

myslimsi ze tadle ibiza je docela dobra pro zacatek, urcite dobre vypada a jezdi zvlast ta tridverova 1.7, mel jsem ji jako prvni auto (1.2i), hlavne clovek zjisti ze auto neni jenom o liti benzinu do nadrze

Napsal: 13 bře 2005 20:39
od PJ
semy: seš si jistej že i klika je větraná? já mam pocit že do sání dou dvě hadice, jedna je víko a druhá by měla bejt EGR

Napsal: 13 bře 2005 23:02
od semysak
no urcite bude aspon klikovka propojena hadici s vikem ventylu, takye i se sanim

Napsal: 19 bře 2005 09:52
od JamesT
Olej mi měnil profík, tak snad tam dal ten správnej, poptám se!!! A co se týče toho odvětrávání, tak v tý hadici, co jde z klikový skříně do sání se vytváří nějaká emulze a v takový tý vlnitý gumový rouře (fakt nevim, jaxe jí nadává odborně), ke který je připojená ta hadice od klikovky je vždycky olej a voda (ne moc, ale je tam)!!! Mám pocit, že to neni dobrý a že právě to by mohlo být příčinou toho škubání, když sebou proudící vzduch strhne nějakou tu kapku vody, či oleje do směsi!!! Každopádně už mám jinej motor, kterej už tejden čeká, až se mi ozve jeden chlápek z garáží, ale já na něj se*u, rychlejc to přehodim doma sám v amaterskejc podmínkách!!!
Jo, a EGR je co???
To, že nestačí lejt jenom benzín do nádrže jsem zjistil už dávno a kvůli tomu jsem si to auto taky kupoval, ale zas až tak.............jsem si to ňák nepředtavoval!!!

Napsal: 20 bře 2005 17:41
od semysak
to urcite problem nebude, ta emulye jsou vzparz y motoru je to u kaydzho auta, da se to odstanit, kdyz si poridis oil catch can - vyrabi bidrin, a nejaka ta kapicka motoru by nezpusobila skubani, spis bych to videl na ty kabely a bordel v elektrice

EGR recirkulace vyfukovejch plynu cast vyfuku se dava zpet do sani, vylepsuje to emise, nejsem si jistej jestli to ibiza vubec ma jestli jo, doporucuju zaslepit, jestli je to EGR ventyl spatny tak to taky muze skubat = zaslepit

Napsal: 20 bře 2005 19:25
od PJ
semysak: tak asi EGR nebude a já si to splet s tim odvětrávánim klikovky pač to nebyla jenom hadice, ale byl na ní takovej bazmek a já myslel že to bude to EGR. Pač sem moc neviděl kam to vede.

Napsal: 31 bře 2005 20:20
od JamesT
Pořád ještě řeším tu zvýšenou spotřebu, neví někdo, čím by to tak mohlo bejt??? Žere mi to skoro 12/100!!! A zkuste taky za chodu vyndat měrku na olej, nebo povolit olej. víčko, jestli se to začne dusit!!! Slyšel jsem, že to je normální, prej tam je takovej ňákej uzavřenej okruh a když zaškrtil tu hadici, která vede od vačky a povolil ro víčko, tak nic....!!! A teď mi to přijde logický: pokud se otevře to víčko, tak přes tu hadici jde vzduch přímo do sání, aniž by prošel přes ty měřící pí*ov*nky a ŘJ pak neví, že tam má oproti benzínu moc vzduchu!!! Tohle je aspoň moje teorie...

Napsal: 31 bře 2005 20:24
od JamesT
Do háje, vždyť to skoro uplně takhle napsal semysák už předemnou!!! Sorry!!! Uplně jsem předtim nepochopil, kudy by se přes olej dostával vzduch do sání, taxem to moc neřešil (i když to byla pravda)!!! Ještě jednou se omlouvám za mojí tupost!!!

brzdy

Napsal: 08 čer 2005 01:57
od pospa
Čau kluci, po ne zcela úspěšné výměně zadních pružin(auto se zvedlo o 1cm) se my vyskytl problém v podobě špatnýho brždění, auto začalo táhnout doprava, tak jsem rozepral levou přední brzdu a promazal pístek (prostříkal WDčkem), hned se to zlepšilo a po 150km jízdě to bylo super, auto brzdilo jak blázen..jenže ouhle druhý den bylo vše při starém a zase to táhne do prava, zkousel jsem to pařádně prošlápnout, ale nic to neudělalo, zajímavý je, že váleček nepřibržduje, takže se asi nezasekavá....nevíte někdo co s tím????? :twisted:

Napsal: 08 čer 2005 20:45
od Crazy ibiza
To Pospa: Vzadu na leve straně (řidičova) u zadního ramene máš brzdový zátěžový regulátor( tyčinka v pružince , ta tyčinka se dá regulovat pomocí matky- utahuješ nebo povoluš tu pružinku) měnil sem zadní ramena a táhlo mě tro doprava trochu jsem to utáhl a odvzdušnil brzdy. ale pokud ti zadek auta pořád sedí dole tak vyměň i zadní ramena zvedne se to rapidně.Měnil sem je a zadek se mi zvedl rapidně.

Napsal: 08 čer 2005 22:23
od Návštěvník
no to mě taky napadlo, ale nedokážu si představit, jak ty ramena to můžou ovlivnit, koukal jsem na ně a zdaj se v poho spiš mě napadlo, že budou zatuhlý ty klouby ramen, taky jsem přemejšlel nad tlumičema, ale ty jsou skoro zánovní, takiže fakt nevim :mad:

Napsal: 08 čer 2005 22:25
od Návštěvník
od Pospa

Napsal: 09 čer 2005 16:22
od Crazy ibiza
pokud mají ramena vyběhaný silenbloky ( v silenblokách drží ty válečky do kterých suneš šrouby) tak tam ty válečky nedrží a padájí

Napsal: 16 čer 2005 01:09
od l86m
Hele to cvakání neřeš, mně to taky cvaká:-) Jj měnil jsem teď rozvoďák a samozřejmě se mi ozvala i mrška vodní pumpa, přitom neměla vůbec vůli točila se zlehka, ale dělá nehoráznej kravál, takže můžu za litra koupit novou:-(

Napsal: 17 čer 2005 08:25
od JamesT
No jo, ale řek bych, že by nemělo!!! Slyšel jsem, že by se vodní pumpa měla měnit vždycky, když se mění rozvoďák a kladka!!! Taky jsem musel koupit novou a taky ta stará neměla žádnou vůli a točila se stejně ztěžka, jako ta nová!!!