Odstranění filtru pevných částic – jeho hlavní a jedinou výhodou je, že po jeho odstranění by již neměly být problémy. Prvním krokem při odstranění DPF filtru je demontáž jeho tělesa. To je následně nutné rozřezat (pokud není přímý přístup k sítku) a celý vnitřek vysekat pomocí kladiva a sekáče. Celou operaci je nutné provést dostatečně čistě, protože ulomené kousky by mohly způsobit problémy. Potom však nastává mnohem složitější část, a to softwarové odstranění filtru pevných částic. Na tento filtr jsou totiž napojeny snímače tlaků (diferenčních – měří tlaky před filtrem a za filtrem) a snímače teploty. U některých vozidel ještě přímo EGR ventil a LAMBDA sonda. Počet snímačů se může v závislosti na typu vozidla lišit. Při odstranění DPF filtru je nutné většinu těchto snímačů odpojit. To se provádí v řídicí jednotce vozidla. Je nutná její úprava, což je dosti tvrdý zásah do motorového vozidla. Hrozí, že navzdory těmto úpravám nebude vozidlo fungovat správně. V případě, že se rozhodnete pro tuto variantu, je třeba počítat s částkou cca 4 500 – 15 000 Kč. Velmi důležité je vybrat si firmu, která se tomu věnuje pravidelně a má hlavně hodně zkušeností. Určitě se ptejte na reference.
Samozřejmostí by měla být záloha řídicí jednotky. To znamená zálohování všech nastavení před touto úpravou. V případě, že by se celý proces nezdařil, což se stává, je nutné v první řadě dostat řídicí jednotku do původního stavu, a následně samozřejmě koupit nový DPF filtr. K tomu je pochopitelně třeba připočítat další práci automechanika. Pouze pro příklad, cena výměny DPF/FAP filtru se pohybuje v rozmezí cca 3 000 – 9 000 Kč.
Při odstranění filtru pevných částic nelze zapomínat na to, že z pohledu zákona dostanete stav, kdy je vozidlo nezpůsobilé jízdy. Pokud je vozidlo z výroby vybaveno filtrem pevných částic, filtr v něm prostě musí být. V západní Evropě policie o tomto problému ví a je jednoduše schopna prostřednictvím přístroje změřit obsah sazí ve výfukových plynech. Pokud jezdíte s autem na západ, tak je určitě nutné počítat s rizikem poměrně vysokých pokut. Nesmíme zapomínat ani na ekologický dopad takového odstranění. V podstatě, čím více je vozidel bez DPF filtru, tím zakouřenější je ovzduší našich měst, což má nemalý dopad na zdraví nás všech. Postupně se od odstraňování DPF/FAP filtrů ustupuje. Lidé jsou si prostě vědomi nevýhod. Hlavním důvodem je však především pokles cen nových DPF filtrů.
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 06 srp 2014 15:22
od Kane13
Lámat ruce za tohle.... Příště doporučuju ještě odkaz na firmu, která řeže pružiny třeba...
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 07 srp 2014 08:26
od Bufik
Kane13> To zmákneš i doma
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 12 srp 2014 07:17
od pufko
Som zvedavý čo bude robiť majitel takéhoto auta až ho pre vyradený DPF vykopnú z STK... Už sa na to tlačí, a je len otázka času kedy to bude realita.
Najskôr "ušetrím" a miesto nového DPF ho dám za 400-500€ vyradiť a potom za dva roky ma vykopnú z STK a pôjdem si kúpiť nový za 800€ či kludne aj 1500€ a auto budem dávať do pôvodného stavu...
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 12 srp 2014 07:26
od Chamelion
Zrovna stk bych v dnešní době neviděl jako tak velkej problém
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 12 srp 2014 07:38
od LiberaleMiguel2
Pufko musí holt mít všechno dokonale legální....jinak by už dávno měl v garáži 3200hp raketoplán
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 12 srp 2014 22:10
od pufko
Ak dnes na SK neriešiš STK cez známeho tak s autom, ktoré má vykuchaný DPF máš problém a je to len otázka času kedy to bude problém aj cez známeho. STK je slušný biznis nielen pre technikov, ale hlavne pre majitela, a ten tam nepotrebuje chumajov, ktorý za úplatok budú púšťať hociaké auto a majitel príde o licenciu prevádzkovať STK
Poznám takého čo mal stanicu KO (Kontrola originality) a kvôli "čachrom" prišiel o licenciu a dnes je rád že halu na ktorú mal úver môže využivať na lepenie autoskiel (že o nu neprišiel), ale kšeft je preč
LiberaleMiguel2 -> Už to chápeš ako sa veci majú ? Myslíš že v CZ to pôjde donekonečna ? Neboj, daj tomu pár rokov a budeš vidieť že aj STK bude problém a to je kamarátska rada, nemám nič proti tebe a ani tvojmu projektu (až na to že ten setup nedáva zmysel)
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 12 srp 2014 22:35
od maRkus
PUFKO v cz to pojde, lebo cely tento stat je postaveny na ojebe vsetkych a vsade, takze tu sa toho nebojim
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 13 srp 2014 15:16
od pufko
To isté platilo aj na SK a už neplatí, časy kedy sa STK riešila cez SMS sú dávno preč... Stačilo poslať : špz, počet km, typ auta, tuším číslo TP a samozrejme groše. Dnes je zavedený kamerový systém a každé jedno auto musí byť fyzicky zosnímané, jediný spôsob ako sa to dá teraz akože oklamať, je použiť identické auto, identickej farby s tým že sa prehodia špz, ale kto si na krk vezme to že "pustí" auto, ktorému nesedí VIN...
Obyčajná blbá kamera, ktorá sníma auto do databázy a zrazu je problém. A urobili to vyslovene preto lebo chcú pokutovať majitelov vozidiel, ktorý prepásnu termín STK (respektíve jazdia vedome bez STK) o viac ako 2 týždne s tým že nepožiadajú o odklad. A nijak to neodžubeš, lebo sa to online zaznamenáva, čiže také niečo že bol som pred týždnom aby som neplatil pokutu nehrozí, oni si vedia zistiť kedy si bol.
Zavedenie takéhoto systému je otázka pár mesiacov - stačí len chcieť a verte že ten systém zavedený na SK u vás velmi radi okopčia, peniaze za nič (pokuta za prepadnutú STK) do štátnej kasy sa vždy zídu
maRkus : je to tak ako si napísal - o oyebávaní = oyebať bežných ludí o peniaze
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 13 srp 2014 15:33
od AlesiBoss
U na se snima taky na kameru a zadny problemy jsem nezaznamenal vsecko se da ojebat
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 13 srp 2014 15:49
od LiberaleMiguel2
já už to Pufkovi říkal několikrát, ale on si furt bude mlít to svoje....
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 13 srp 2014 17:10
od Idaho
AlesiBoss píše:U na se snima taky na kameru a zadny problemy jsem nezaznamenal vsecko se da ojebat
Pouze proto že nefugnuje centrální kontrola a nejsou prachy na to aby to nekdo kontroloval. Kamerový systém na STK u nás zatím má jediný přínos, technik si muže říci vyšší uplatek protože "je to problém, je to na kameře". To že pokud si STK dá pozor na správný časový limit mezi "ukončením" STK a počítač to tedy nevyhodnotí jako "divné" a záznam už nikdo nekontroluje a v případe že nedojde k nehode cestou z STK ani nikdy kontorlovat nebude ( krom udání ) je věc druhá.
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 13 srp 2014 18:13
od LiberaleMiguel2
Však tady jde o úpravy typu výfuk, podvozek atd, které stejně na kameře nejsou vidět. Když tam přijedeš s raketometem na střeše, tak tě pošle do háje každý
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 14 srp 2014 23:29
od pufko
Na SK sa pripojuje každé auto s rv2005 a vyššie cez OBD, stačí že ti svieti check engine pre banalitu a v tom momente ideš von, a príde aj k tomu že sa DPF bude kontrolovať cez OBD a to bude vidieť či tam je, alebo nie je. Ich nebude zaujímať či sú hodnoty bez DPF v norme, skrátka tam nie je tak ideš von, takýto je plán do budúcna. Teraz je problém skôr v tom že "obsluha" nie je dostatočne vyškolená
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 15 srp 2014 00:08
od MartyCZe
Hele jako upřímně za mě.
Když vidim ty blbečky u mě ve městě (hlavní dominanta TDI Leon nebo Golf) co hulej jak kdyby jeli na uhlí tak bych jim nejraději při prvnim náznaku, že je filtr kuchlej a do toho ještě kat off sebral techničák/papiry a auto poslal okamžitě do šrotu.
Je mi fuk, že tim někdo honí poníky v motoru, ale vytáčí mě jakej bordel do ovzduší to dostává a hlavně kolik karcinogenních látek při vdechnutí ti vytváří. Klidně ať si někdo říká, že jsem kytičkář, ale na tyhle lidi jsem opravdu alergickej
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 01 zář 2014 07:33
od marena tdi
Odstraneny DPF je problem uz ted . Nikomu bych nepral aby vas zastavil nemecky policista a aby vam nahodou zmeril teplotu vyfukovych plynu u koncovek. V tu chvili jste dojeli a o nekolik stovek euro chudsi .
V ČR to je vec blizke budoucnosti protoze tady za to lobuje dost vysoce postavenych lidi aby STK zmenila mereni emisi.
Coz uz obejit ( nepujde ) .
Zarazi mne vec ze nektere firmy si na kuchani DPF udelaly dobry bysnys. Preju vam ČOI kontrolu.
Technicky stav vozu bere na triko technik ktery se pod to podepsal . Uz je doba kdy policiste opravdu kontrolujou stav vozu a muzou vozidlo nechat odstavit ci nechat prohlidnout u nejblizsi STK .
A jen podotykam - kvalitni softwerova uprava neznamena ze auto kouri ( huli ) u TDI . Problem je ze nekteri upravci se nechaji ukecat majitelem auta aby jim vytvorili soft tak aby ty auta kourily.
Bohuzel tohle jde videt .
Benzinove auta taky nemusi splnovat emise - maji problemy s EGR , Lambdasondama , vykuchane katalizatory , spotreba oleje atd.... ale nikdo to nevidi , pouze citi . tak ze nejen diesel ale i benziny.
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 26 zář 2014 07:29
od zviratko
Přesně tak , Policie v DE a hlavně At vás bez problémů může překontrolovat co vám jde z výfuku a to taky kvůli jejich zonám v centru měst a když to zjistí ( a oni si to zjistí ) , tak je to víc jak pár € z kapsy , ale i možnost odstavení auta a konec cesty a to se potom pěkně prodražší.
Mně se líbí, že všichni brečej, jak při vyndanym DPF vlastně vdechujeme fujky čmoudík a poškozuje ovzduší nebo způsobuje zdrav. problémy. A zamyslel se někdo nad tim, že naše nejoblíbenější ojetina (nečekaně Octa I TDi) vytváří úplně stejný škodliviny? Většina jich má nefunkční EGR. Navíc první TDi sám o sobě plní E2...
Ať žije mediální masáž.
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 18 říj 2016 13:13
od Kane13
Podobnou analogií můžeme dojít k tomu, že starý LIAZky a Tatry taky hulí, tak proč by nemohlo stejně hulit třeba BMW E60, že?
Odstranění filtru pevných částic
Napsal: 19 říj 2016 23:09
od maRkus
JOYRIDE: octavia dela dym, ale jeji prepalene castice nafty jsou tak velke ze je clovek nevdechne, jsou moc velke.. narozdil od toho castice z novych dizlu jsou uz tak male ze lidske prirozene cistici filtry uz toto nezachyti a jde vsechno primo do cest dychacich a do plic... takze radsi budu dychat starou liazku, nebo rotacku tdi nez noveho mergla