Stránka 1 z 15
E21
Napsal: 25 srp 2006 17:49
od Conscious
Protože nám BMW sekce již nějakou dobu spí,rozhodl jsem se vám všem odhalit kompletně tu svou celkem hodně diskutovanou a zatím stále naprosto nedodělanou jedenadvacítku. Nahradím tímto threadem původne Bohhyho Co na to říkáte,přispíval jsem tam a nebylo to o mém voze,ale o jeho krásné pětce a tak vám zde trochu přiblížím historii svého vozu nejen textem,ale i fotografiemi. Udělám z toho takovej retrospektivní thread abych i sám viděl zpětně,co se povedlo a co ne. A vás prosím o případné rady či náměty a připomínky abych se vyhnul úpravám či opravám které nejsou potřeba. A jak to tedy bylo?
V roce 1981 spatřil světlo světa tehdy černý model 318i s nímž bylo vše tak nějak v pořádku než ho do ČR v roce 1991 jako obstojné vozítko dovezl jeden pán. Auto dostalo CZ doklady a protože již koroze značně zahlodala,v roce 1993 bylo přestrojeno na karoserii z modelu 315,rok 81,barva Delphin metallic,ale dle lidí co to pamatují byla jak nová a protože celé auto dostávalo náležitou péči majitele,udržovalo si svou nádhernou vizáž až do roku 2002 kdy ho zakoupil předchozí majitel. Respektive bylo na něj v roce 2002 přepsáno,co vím,měl ho již nějakou dobu předtím. Celou dobu měl vůz potíže s motorem - svíčky,vstřikování,palivová soustava. Tyto potíže se vlečou dodnes,ale o tom dále. Nějakou dobu s ním předchozí majitel denně jezdil do práce,po práci (v lese),tahal s ním klády,stěhoval těžké věci po zahradě atp.,také co vím to párkrát táhlo auta a to vše bez jakékoli údržby. Majitel jen jezdil,lil do toho benzín a když už tahal zadek po zemi tak koupil nové tlumiče. Celé auto tím velmi trpělo,ale protože on tohle neřešil tak to šlo z kopce včetně potíží s motorem až do doby kdy motor řekl nazdárek a majitel ho nenatočil. Auto pak bylo nějakou dobu v servisu kde se v něm hrabal kdo měl ruce a nohy a výsledkem bylo Motor dead,auto si odvezte,nelze ho opravit. Bylo převezeno k jednomu místnímu samodomoopraváři specializujícím se na BMW E30 a ten zjistil že se ucpala stříkačka a celý systém vyčistil a dal mu potřebnou péči takže auto zase nějakou dobu jezdilo. Zhruba v roce 2004 se stalo to,že majitel jel po ulici,před ním zastavil náklaďák,on zastavil za ním a zezadu nezastavila slečna v offroadu a BMW skončilo zezadu i zepředu nabouraný. Nemám bohužel fotky jak to vypadalo,ale asi nic moc. Majitel z toho měl srandu a zde se začal odvíjet můj příběh. Nechal si na vůz udělat totálku,dostal nějaké peníze,auto mu zůstalo a on šel za předchozím majitelem (kamarád,autoklempíř) aby mu ho opravil. Ten mu řekl že už to nechce ani vidět a tak se majitel rozhodl opravit vůz sám. Docela se mu to i povedlo,vyřešil to svérázně po svém,to ale uvidíte. A jezdil dál. Pak mu do toho ještě nacouval soused Favoritem a to už se asi rozhodl že vůz prodá. Já sháněl E21 po všech čertech,kdysi jsem měl dvouokou 316 šíleně oranžové barvy - jako 320 Gr.5 Jägermeister - a tyhle vozy mi zůstaly v paměti jako super spolehlivé a pohodlné. A tak jsem se nachomejtl k tomuto autu přes kolegu z práce který mi o něm řekl že je na prodej. První dojem byl šílenej... Co to je? ptal jsem se nahlas v autě když jsme jeli okolo něj se podívat... To je jako vono jo? Povídala mladá s nelibostí v tváři.
Nakonec jsem se s majitelem sešel,prolezl to a zjistil že to je lepší než zvenku a plácli jsme si. A tak jsem se v květnu 2005 stal novým majitelem tohoto "skvostu". Dostal jsem v ceně takovou horu ND že dodnes není v kůlně k hnutí a za vše jsem vysolil na dřevo nehorázných
10000 korun českých plus přepis,povinné atp. Převozil jsem díly domů a jel ho projet. Vše v pořádku. Přijel jsem domů a při vjíždění do vjezdu prd a auto stálo. Doskákal jsem na místo a diagnóza zněla ucpané palivové čerpadlo.
Vozidlo jsem odstavil a udělal několik fotek té hrůzy:
Snad jsem nic podstatného nevynechal. A to je konec prvního příspěvku. Další budou následovat abych zdokumentoval změny a postup jak se odhalovaly další a další problémy na voze. Pro dnešek to musím ukončit,padá mi připojení a mám potíže to vůbec dopsat.
Klidně do toho vstupte s názory... Myslíte že má tento thread smysl zakládat v podobě jakou jsem zvolil?
Napsal: 25 srp 2006 20:13
od T-O-M
Hezký, ale smutný příběh. Osobně mi nevadilo číst tvé servisní postupy v "Co na to říkáte", ale nápad vlastního topicu, kde najdeš (a my také) vše pohromadě mi přijde dobrej.
Čekam na další.
Napsal: 25 srp 2006 23:42
od Conscious
Napsal: 26 srp 2006 00:03
od Conscious
Napsal: 26 srp 2006 00:46
od Conscious
Napsal: 26 srp 2006 01:36
od matal
To vypadá na pěknej seriálek..
To sis určitě s renovací užil dost a jak jsem pochopil tak ještě užiješ.. Ale začíná to vypadat jak E21čka a připlouval bych se za to, aby zůstala v origo vzhledu, jen né žádný tuzing..
Napsal: 26 srp 2006 01:55
od Conscious
To jo,už jsem vyčerpán... Finančně i psychicky a když vím co mě ještě čeká... No ale to předbíhám. Další série následuje... Nezapomeňte ale že se ještě starám o E30 a 405ku. LOL nějak je furt co dělat. Ale tohle auto je moje a už jsem si s tím užil až až.
Napsal: 26 srp 2006 02:11
od Conscious
Napsal: 26 srp 2006 02:28
od Conscious
Napsal: 26 srp 2006 02:53
od Conscious
Napsal: 27 srp 2006 16:07
od Conscious
Včera večer jsem byl povolán abych se na to přijel podívat. Zadní spodní čelo a ten děravej roh jsou hotový,zrovna se dělaj zadní podběhy v místě kde se spojujou s blatníky a podlahou kufru a tím končíme. Ve čtvrtek bych měl přijít to zpojízdnit a odvézt to domů. Takže nejpozději v sobotu sem postnu další sérii fotek. Není to ale hotové všechno,drobnosti jako až někde najdu dírku a tak... se ještě budou dělat,ale už to chce mít pryč. Takže potom napíšu víc.
Napsal: 27 srp 2006 20:51
od T-O-M
hele consci co jsou takový ty misky (nevim jak to nazvat) v interiéru na podlaze
Napsal: 27 srp 2006 23:04
od Conscious
T-O-M píše:hele consci co jsou takový ty misky (nevim jak to nazvat) v interiéru na podlaze
Tak to nevim Tome,chtěl jsem po klemprdovi aby to zavařil prostě,ale on to dělá nový. Zespoda to má takový tři háčky a prý se to maže nějakou pastou a dá tam a ty háčky se přibuchnou k podlaze. Asi to budou odtoky kdyby to bylo nacucaný vodou... Je to orig. ale k čemu to tam je...? Na STK do toho zespoda bouchal kladivem a říkal mi že to je plný vody. Mladá to tam má taky ale schovaný pod ipou nebo co to je. U mě to tak bylo taky...
Ale je to přesně pod nohama vepředu i vzadu tak asi to bude něco kvůli vlhkosti.
Re: Moje E21 - dokumentace :oD
Napsal: 30 srp 2006 00:59
od CharlitoCZ
kua to bych chtěl s autem udělat taky
- super!! těšim se na pokračování!!
Napsal: 01 zář 2006 15:07
od Conscious
Takže tak za hodinu až dvě jdu pro ten vrak a budu se pokoušet s tím dojet k baráku. Snad mě to nevyšplouchne jako vždycky,dnes mám den blbec takže se asi ještě pobavím než to zase hodím do křoví kde to stálo celej rok.
Upřímně se mi vůbec nechce to mít doma.
Takže pak postnu fotky.
Re: Moje E21 - dokumentace :oD
Napsal: 01 zář 2006 20:38
od CharlitoCZ
jakej vrak?? Dyť jsi na nejlepší cestě z toho udělat libovýho veterána
Napsal: 01 zář 2006 21:08
od máca
kolik si dal tomu klempiri? je to docela pakarna delat takhle stary auto, to nema snad nikdy konce
Napsal: 01 zář 2006 21:25
od Conscious
První perličky... Jen 3 páč mi došly ve foťáku baterky a pak druhý.
Takže takhle právě teď vypadá. Samozřejmě postnu víc fotek zítra,za světla a s nabitejma baterkama to bude lepší. Takhle jsme ho sem dotáhli. Nakonec na laně,nechtělo se mi překopávat celý palivový vedení a půlku elektriky.
Na dotaz kolik to stálo.... Ehm řekl bych méně než polovinu toho co jsem počítal,bylo to velmi slušné,pan klempíř byl na mě fakt moc hodnej. Ještě mi udělá ty misky do podlahy a bude to kompletně po plechové stránce v cajku. Takže foceno 5 minut po příjezdu:
Napsal: 01 zář 2006 21:32
od T-O-M
ti to všichni řikáme - bude z toho pěkný auto, tak tomu věř a nevzdávej to!!!
Napsal: 01 zář 2006 21:38
od Conscious
máca píše:kolik si dal tomu klempiri? je to docela pakarna delat takhle stary auto, to nema snad nikdy konce
Odpověď výše,moc se mi nechce o tom psát,ale za práci to bylo do 10k. Plus díly které jsem kupoval nové. Takže celkem 20000. Shrnuto za celé auto komplet,jsem asi na 50000 za vše včetně jeho pořízení. Proto tomu začínám říkat vrak,za tyhle peníze se dá sehnat asi hezčí auto. LOL upřímně řečeno když se na to koukneš tak je to fakt vrak. Zatím. I když ztrácím sílu a to auto mě notně vyčerpává,jak ho vidím na vlastní oči tak mi to vlévá novou sílu do žil a mám hned plno elánu pokračovat. Jako jak jsme to vytlačili z garáže a já to po dlouhé době viděl na silnici... Docela jsem měl radost.
Takže i když je to starý a bezcenný auto,budeme pokračovat dál.
Zítra budu natírat a ošetřovat rezatiny takže zase bude pokrok. Dokud neprší tak to musím stihnout zapatlat aby to neshnilo.
Napsal: 01 zář 2006 22:18
od CharlitoCZ
Conscious píše:máca píše:kolik si dal tomu klempiri? je to docela pakarna delat takhle stary auto, to nema snad nikdy konce
Odpověď výše,moc se mi nechce o tom psát,ale za práci to bylo do 10k. Plus díly které jsem kupoval nové. Takže celkem 20000. Shrnuto za celé auto komplet,jsem asi na 50000 za vše včetně jeho pořízení. Proto tomu začínám říkat vrak,za tyhle peníze se dá sehnat asi hezčí auto. LOL upřímně řečeno když se na to koukneš tak je to fakt vrak. Zatím. I když ztrácím sílu a to auto mě notně vyčerpává,jak ho vidím na vlastní oči tak mi to vlévá novou sílu do žil a mám hned plno elánu pokračovat. Jako jak jsme to vytlačili z garáže a já to po dlouhé době viděl na silnici... Docela jsem měl radost.
Takže i když je to starý a bezcenný auto,budeme pokračovat dál.
Zítra budu natírat a ošetřovat rezatiny takže zase bude pokrok. Dokud neprší tak to musím stihnout zapatlat aby to neshnilo.
BOMBA!! jen tak dál
případně trochu popiš ošetření orezlin a tak, taky mám pár míst, tak bych to chtěl nějak efektně ošetřit
Napsal: 02 zář 2006 10:18
od Conscious
Orezliny je nutné obrousit - je-li to možné,jelito nemožné tak lze použít bezoplachový odrezovač. Prodává se v litrové flašce. Napatláš rezaté místo a jakási kyselina v odrezovači reaguje s rzí tak,že ji sežere až na zdravý plech. Prostě to zašumí a sešedne. Pak je nutno to nastříkat - lépe natřít hodně hustou - antikorozní základovkou. To budu dělat dnes. Na místech která jsou nepřístupná - spáry - je prostě ideální to tam nalejt a nechat řádně zatéct. Po dokonalém zaschnutí barvy je nutno nanést kit,plnič a lak,ale tak daleko ještě nejsem teda.
Na místa která nejsou příliš přístupná,ale dají se natírat zatím použiju Konkor - asfaltový nátěr. Takže tohle mě čeká dnes. Klempíř mi doporučil si nejprve napasovat do čela blikače apod. abych zjistil jestli není potřeba někde vrtat,je to prý lepší udělat dřív než po ošetření,narušil bych opravená místa. Takže dnes se bude patlat a vrtat a brousit. Fotky budou z mobilu,baterky jsem samozřejmě zapomněl nabít a nebudu s sebou ven tahat digitál. Pak je sem postnu. A teď jdu auto přestrčit blíž ke kůlně abych nemusel každej šroubovák nosit okolo baráku.
Napsal: 02 zář 2006 11:53
od Conscious
Napsal: 02 zář 2006 21:03
od T-O-M
Vim, že je ještě brzo se ptát, ale jakou plánuješ barvu? Ta co tam je nebo něco jiného?
Napsal: 02 zář 2006 23:48
od matal
T-O-M píše:Vim, že je ještě brzo se ptát, ale jakou plánuješ barvu? Ta co tam je nebo něco jiného?
To by mě taky zajímalo..
Napsal: 03 zář 2006 08:35
od Conscious
Barvu? Zvažuju buďto původní Delphin metallic nebo základní černou nebo nějakou šílenost,ale s tím bych chtěl poradit. Celkem nemám nic vyhraněnýho,nechci zelenou,žlutou a růžovou. Spíš hodně zvažuju použití metalízy,je to náročný na eventuelní opravy. Nevím,nechám se překvapit něčím nápadem nebo sám sebou.
Napsal: 03 zář 2006 09:02
od máca
jen tak dal, ja ti verim, ze teto uz vyslo na raketu, ale zase se osvedcilo, ze chlap ijsou deti, akorat maj drazsi hracky
a tahle je kurevsky draha
ale zase je to srdecni zalezitost, to te plne chapu, jen se toho nesmis zbavit, ja delalpodobne corrado, pak sem ho prodal, provaril sem na nem majlant a jeste me to do dneska sere, ze sem si ho nenechal
Napsal: 03 zář 2006 10:53
od Conscious
máca píše:jen tak dal, ja ti verim, ze teto uz vyslo na raketu, ale zase se osvedcilo, ze chlap ijsou deti, akorat maj drazsi hracky
a tahle je kurevsky draha
ale zase je to srdecni zalezitost, to te plne chapu, jen se toho nesmis zbavit, ja delalpodobne corrado, pak sem ho prodal, provaril sem na nem majlant a jeste me to do dneska sere, ze sem si ho nenechal
Tak s tímhle mohu jen a pouze souhlasit,napsal jsi to skvěle výstižně. Včera jsem docela nad tím přemýšlel jestli to neprodat tak jak to je a koupit něco co má cenu i jako vrak.
E24,E9 nebo třeba nějakej muscle-ponny car (Camaro,Corvette,Charger,Challenger,Chevele,Mustang,Firebird atd.). Ale má to to ALE a tím je několik plusů tohoto mého dědka.
1. Je z nejhorších sraček venku.
2. Nejdražší část renovace je právě za námi,ještě teda lak,ale ten se dá pořídit za rozum když se neblbne a nevymejšlej hovadiny.
3. Díly seženu v pohodě a ještě to není tak strašný s cenama.
4. Povinné ručení je celkem v pohodě.
5. Elektronika v autě obsahuje el. zrcátka a to je všechno,takže na opravy ideál.
Tím ale plusy končej,je na něm ještě moře práce která se venku v trávě dělat nedá takže budu muset velkou část prací zadávat a to bude drahý. Například 25 let stará elektroinstalace už zkrátka potřebuje kompletní výměnu a do toho se teda cpát nebudu.
No a ke všemu je doma ten druhej bavor kterej potřebuje taky klemprdóna a mladá se s tím asi moc udržovat nebude takže je to na mě taky. No nevim. Nejhorší je,že nevím co teď s tím autem dělat. Včera jsem to prostě jen napatlal antikorozní základovkou bez drbání a odrezování protože máme v práci takovej frmol že tam jsme i 14 hodin a tak na to prostě nebude čas. A když začne pršet nebo mrznout tak nevím co to udělá.
S tím Corradem mě to mrzí a dobře to znám,měl jsem Golfa II kompletně po GO kastle,motor G60 a komplet oplastovanýho a sníženýho a rozšířenýho. Byl krásnej a jezdil jak hovado. Ale pak jsem si něco vzal do palice a prodal ho za 35k prvnímu kdo přišel. Dnes bych to už neudělal. A nejhorší je že ho potkávám občas,někdo z něj udělal rodinnej hatchback a plasty,hliníkáče,mračení,sportovní podvozek - vše je pryč. Dost mě to sere. Ale nenadělám nic. Tady mám bezcennou šunku která chce ještě moře práce a tak hodně zvažuju no. Ale třeba jsem potkal ještě víc bezcennou Š100,brutálně sníženou a super udělanou a fakt jsem za ní jel co nejdýl a prohlížel si ji. Tyhle starci když se udělaj jsou prostě k sežrání. Vem si třeba novej AT&T - je tam Tatra 603 - naprostá bomba.
Napsal: 03 zář 2006 14:04
od T-O-M
Jo jo, ta Tatra v AT je super a dělá ji jedinečnou to, že takových člověk moc nevidí, když si koupíš Camaro, Vettu... tak aby za něco stála tak se budeš muset hodně snažit, pak přijedeš na sraz amerik a uvidíš že takových kusů je tam hafo a některé skutečně pikantní. Když přijedeš na jakýkoli tuning sraz u nás tak o E21 nezavadíš, když jsem si pozorně prohlížel fotky z Big BMW srazu tak jsem našel 2 možná 3 a ani jedna mě nezaujala. To jenom abys věděl, že s obyč autem jde udělat hodně parády. Věřím, že když vidíš ty E21 ze západu, tak ti padá brada - nádherný laky, kůže, dělený BBS RS, Alpiny, všude chrom......ale nemusíš hned zoufat a fňukat, s drátěným kartáčem ve vrtačce a brusnejma pastama, silichromama a dalšíma přípravkama na kovy jde udělat takovej malej zázrak a hned máš co dělat přes zimu - panty dveří, uchycení kapoty, díly na motoru. Kola? Klidně nech ty plechy co tam máš - vylešti jim límec a středy stříkny do nějaký barvy třeba do černý jako to měly 2002 Turbo. Barva? Tady záleží dost na penězích, ale být tebou tak si prohlídnu vzorník BMW, hlavně na Mka napříč generacemi. Tvým delphinem chybu neuděláš stejně jako diamantschwarcem, ale neunáhloval bych se.
PS: Když tak koukam, na ty tvý fotky se divim, že místo okolo víčka nádrže není napadeno korozí stejně jako spodky dveří, tam bych to čekal, jinak ty červený světla nejbyly špatnej nápad.
Nikam nepospíchej, vše dělej s rozvahou a pečlivě, v jednoduchosti je krása. Až vše bude komplet, tak uvidíš jakou z toho budeš mít radost a až někam přijedeš budeš středem pozornosti, mezi náma BMW nemocnýma určitě.
Re: Moje E21 - dokumentace :oD
Napsal: 03 zář 2006 20:46
od CharlitoCZ
super!! Díky moc