Stránka 1 z 3

Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 11:37
od Ivan
Kolegové, sbírám rady a tipy, na co si dát pozor při koupi ojetého Lanceru Evolution, jakou generaci vybrat, čemu se vyhnout apod. Cílem je nákup vozu za účelem více méně civilního ježdění.

Díky za praktické rady. 8)

Ivan

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 11:47
od BIGPAPA
na civilní ježdění EVO :shock: a když tak nejvíc na to z testu vychazelo EXO X 8)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 11:49
od Ivan
Co Ti na tom připadne divného? - s 350koňovou Nexií jsem taky jezdil do Lidlu na nákupy a bylo to v pohodě :-)

Sice je to trochu ženskej pohled na věc, ale ta desátá generace se mi prostě nelíbí :-(

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 11:56
od BIGPAPA
AHÁÁÁ 8) a to jsem si myslel, že nexia byla čistě učelový auto 8)
10. není žádnej krasavec to je pravda... zase 7,8,9 jsou stejný auta 8)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 11:59
od Ivan
Tohle sice není předmětem diskuze, ale jezdil jsem s Nexií občas i jen tak pro radost (cca 10.000 km ročně) v podstatě kamkoli mě napadlo. Pravda, při spotřebě 15-17 litrů 100oktanového benzínu to nebylo zrovna ekonomické, ale každá sranda něco stojí, jak se říká ;)

Bylo by super, kdyby něco napsali sami majitelé tohoto vozu.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 12:10
od BIGPAPA
napiš SZ pavelinimu to je asi největší specialista na mistu evo co je tu na fóru 8)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 12:15
od Ivan
Díky za tip.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 12:55
od Ritchma
Já když jsem evo vybíral, tak jsem nastudoval mraky informací a pročetl nespočet fór. Všechny mají svoje plus a mínus, ale ve výsledku mi vyšlo, že rozumný jsou jenom VI, VIII MR, IX.
Starší než pět nejsou moc dobrý auta a tady se nedají moc dobře sehnat. Když se ukázalo jaký má pětka nedostatky, opravili je a vznikla šestka. A to stejný pak bylo s VII vs VIII a IX...
Nakonec jsem se rozhodl pro VI. Na VIII MR bych musel ještě maličko přišetřit a jelikož neplánuju z toho stavět žádnou šílenost, VI mi v sériovém stavu sedla výrazně líp. VIII už je taková "pohodlnější". Šestka je rozklepaný auto v kterým člověk cítí naprosto všechno a to je to, co jsem chtěl. Přes všechny negativní recenze jsem projel i VII, která se mi dostala do ruky úplně náhodou a hned jsem pochopil proč se dá celkem snadno koupit levněji než šestka.
Jakej na to auto máš rozpočet? Osobně, kdyby mi to rozpočet dovolil a chtěl bych evo na normální ježdění, byla by to zaručeně IX.

Jeden velkej problém s evama a to že málo kdo opravdu vydrží to mít na normální ježdění a než si to uvědomíš, v autě budou desítky tisíc...

Btw 7,8 a 9 opravdu nejsou stejný auta :lol:

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 13:05
od David EVO
EVO je fajn kára 8) Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl :D

Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná :nono:

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 13:48
od Ivan
Ritchma píše:Já když jsem evo vybíral, tak jsem nastudoval mraky informací a pročetl nespočet fór. Všechny mají svoje plus a mínus, ale ve výsledku mi vyšlo, že rozumný jsou jenom VI, VIII MR, IX.
Starší než pět nejsou moc dobrý auta a tady se nedají moc dobře sehnat. Když se ukázalo jaký má pětka nedostatky, opravili je a vznikla šestka. A to stejný pak bylo s VII vs VIII a IX...
Nakonec jsem se rozhodl pro VI. Na VIII MR bych musel ještě maličko přišetřit a jelikož neplánuju z toho stavět žádnou šílenost, VI mi v sériovém stavu sedla výrazně líp. VIII už je taková "pohodlnější". Šestka je rozklepaný auto v kterým člověk cítí naprosto všechno a to je to, co jsem chtěl. Přes všechny negativní recenze jsem projel i VII, která se mi dostala do ruky úplně náhodou a hned jsem pochopil proč se dá celkem snadno koupit levněji než šestka.
Jakej na to auto máš rozpočet? Osobně, kdyby mi to rozpočet dovolil a chtěl bych evo na normální ježdění, byla by to zaručeně IX.

Jeden velkej problém s evama a to že málo kdo opravdu vydrží to mít na normální ježdění a než si to uvědomíš, v autě budou desítky tisíc...

Btw 7,8 a 9 opravdu nejsou stejný auta :lol:
Ritchmo, dík. Rozpočet dokážu přizpůsobit, ale pochopil jsem, že pod půl milionu neseženu nic extra a pak dodatečně vynakládat desetitisíce za opravy se mi nechce - to raději koupit kvalitnější kousek. Uvažuji nad VIII a IX, ostatní jsou už zpravidla dost starý kousky.

Kde jsi sháněl Ty? Německo, USA, tuzemsko?

Já vím, že s jídlem roste chuť, ale naštěstí ladění těchto aut není jako ladit Nexii - dost lidí se tím živí a předpokládám, že úroveň tomu bude (snad) odpovídat.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 13:49
od Ivan
David EVO píše:EVO je fajn kára 8) Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl :D

Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná :nono:
Jakou máš spotřebu u té osmičky při "svižné" jízdě na normální silnici a dlouhodobou průměrnou?

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 14:05
od Rostack
http://www.sportovnivozy.cz/38019-mitsu ... bratislava
Podle mě se za půl mega už dá vybírat. A nemusíš jen v ČR, v Německu jsou taky někdy dost pěkný kousky :)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 14:07
od David EVO
Ivan píše:
David EVO píše:EVO je fajn kára 8) Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl :D

Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná :nono:
Jakou máš spotřebu u té osmičky při "svižné" jízdě na normální silnici a dlouhodobou průměrnou?
Dalnice do 150km/h 12l, mesto lehka noha 15l, v zime blbinky na snehu 25l. U STi 2002 jsem pri stejnym stylu byl o 2l nize. Dlouhodobe nevim, jsem to nikdy zvlast neresil.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 14:43
od Ritchma
Ivan - já už jsem skoro tři roky mimo čr. Moje byl čerstvý dovoz z Japonska do Austrálie, kde momentálně jsem...
Naštěstí tady je i na pětky a šestky dílů dost. Ty důležitý se dají použít z CT9A a co se týče karosérie, kromě nárazníků není problém sehnat cokoliv.
Spotřebu jsem zatím neměl odvahu zjišťovat..

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 14:57
od Ivan
Ritchma píše:Spotřebu jsem zatím neměl odvahu zjišťovat..
:lol:

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 14:58
od Ivan
Rostack píše:http://www.sportovnivozy.cz/38019-mitsu ... bratislava
Podle mě se za půl mega už dá vybírat. A nemusíš jen v ČR, v Německu jsou taky někdy dost pěkný kousky :)
Dík, vím, znám, ale nechce se mi investovat půl milionu do 12 let starého auta, byť na první pohled vypadá skutečně hezky... :(

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 15:57
od Ritchma
Nevím jak v čr, ale tady má TME hodnotu hlavně pokud má originál interiér a přední nárazník. Ten zbytek totiž není problém sehnat. Proto by mě zajímalo, proč by někdo vyměnil přední nárazník z TME (který má například tady v kompletním stavu hodnotu 40tis a nedá se téměř sehnat) za obyčejný šestkový nárazník s RS krytkama. Nehoda?
Ale ta cena není tak šílená, moje stálo taky tolik...
Na normální ježdění bude určitě vhodnější VIII/IX. Jenom vydržet a počkat na pořádnej kus. Já hledal přes půl roku a viděl jsem bohužel dost šíleností :(
A ta spotřeba. Opravdu jsem se neodvážil to počítat, ale tuším že se pohybuju v průměru nad 20l. Mám to jako víkendovku a když už někam jedu, neloudám se...

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 16:01
od Rostack
Hlavně leč tyhle auta něco vydrží, tak je jasný, že kdo s tím jezdí, občas tomu dá, proto to opravdu nechce kupovat zajíce v pytli, ale radši pár měsíců vyčkávat na ten správný kousek :-) ale to platí asi u každého auta :-) tak hodně štěstí, Eva jsou nádherný auta.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 17:09
od JRD McLAREN
Ivan píše:
Rostack píše:http://www.sportovnivozy.cz/38019-mitsu ... bratislava
Podle mě se za půl mega už dá vybírat. A nemusíš jen v ČR, v Německu jsou taky někdy dost pěkný kousky :)
Dík, vím, znám, ale nechce se mi investovat půl milionu do 12 let starého auta, byť na první pohled vypadá skutečně hezky... :(
..od tohoto cloveka by som sa nebal kupit auto..

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 17:11
od Ivan
Znáš osobně?

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 17:12
od JRD McLAREN
sem tam sme prehodili slovicko... ale neaky velky kamarati nejsme

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 19 črc 2013 18:03
od Bohuš

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 01:35
od PhoB
VIII je dostupna ve dvou "variantach". Tedy casto se sem importovala USA verze, ktera nema aktivni diferencialy. Evropska je ma. IX je uz tusim ma i americka.

Pak je jeste dalsi rozliseni v "normalni" VIII GSR vs MR. Hlavni rozdily si najdes na netu, jen chci rict, ze prave z MR pak vzesla IX verze. Samozrejme druh vybavy zalezi odkud je to import atd. Tuning varianty FQ-3xx byly ciste UK pravostranne.

Pokud mas dost penez tak bych miril po IX, bude lehce ekonomictejsi diky Mivecu(zvlastne po doladeni ecu s durazem na soc driving :) ). Se seriovou VIII doladenoum na E85 se jezdim kolem 13l kombinace klobouk style.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 15:11
od Ivan
Phobe, díky. Koukám že střídáš auta častěji než já holky :D

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 19:16
od ernst
mohl by tu prosím někdo rozepsat, jak se to s těmi diferenciály ? díky :)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 19:32
od evocolt
..mal som aj Evo VIII aj IX a IX jednoznacne oproti VIII nedoporucujem.Velka chyba si je mysliet,ze je vdaka mivecu a 6 kvaltu uspornejsia..prave naopak.Velke sklamanie pre mna.Vela ludi to riesi tak,ze kupi VIII da tam plasty z IX a odladi to na priaznivych 360 koni kedy mi klesla spotreba na VIII v priemerke pod 10 litrov na 100km.Pat kvalt z VIII je neznicitelny a do dnesnej doby mi jazdil bez upravy s 500 konmi.Jednoznacne sa vyhni americkym verziam.Su o dost lacnejsie ako EU VIII,IX.Urcite si ale zmen zadny hlinikovy diferak za liatinovy z MR verzie pokial mienis navysit vykon.Kym som tak urobil tak 2 som ustval.Inac lepsia volba neexistuje a je to ta najlepsia volba aku mozes urobit v zivote.EVO je bozske auto.Drzim palec pri vybere. 8)

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 19:43
od martin51253
VIII a IX jsou nejkrásnější eva ,prostě luxusní už na pohled :wink:

nedávno jsem koukal na polské stránky ?nevím jestyl to nebyly podvodné inzeráty ale cenově vycházely pěkně http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... olution+ix" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 20 črc 2013 23:52
od PhoB
Evocolt: Mivec logicky musi byt uspornejsi, zvlaste po doladeni(interpretuju svoje zkusenosti s jinymi motory s variabilni saci vackou a zaroven informace ze zahranicich evo diskuznich for). 6ti kvalt, na dalku, ve meste treba ne. Samozrejme to nebudou dramaticke rozdily, ale jako stripek do skladanky pri vyberu.

Ivan: Ted je totozna diskuze i na honda clubu, tak tam muzes mrknout.

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 21 črc 2013 10:24
od Taboo
Smazano

Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi

Napsal: 21 črc 2013 16:36
od pufko
Hovorí sa že Mitsubishi lahšie padne do ruky ako Impreza, ale ak to má byť na denné jazdenie tak prečo nie práve klasika WRX ? Sti je samozrejme iná káva, ale servisne aspon čo píšu ludia zo Subaru klubu je finačne 2x náročnejšia. Pri kúpe "obyčajnej" WRX zasa človek ušetrí pekný balík, v zásade by som sa ale vyhol modelom s 2.5i pokial človek nemá istotu že motor prešiel výmenou štandartných piestov za kované

Ja by som na civilné vozenie zobral skôr Legacy GT, komfortom je skrátka úplne inde, ale to sa u nás nejak nedá kúpiť mimo poslednej generácie (ktorá sa už tiež nedováža), ja si vystačím s klasickou 2.5i, ale možno by uspokojila europska H6 Spec B