Stránka 1 z 3
Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 11:37
od Ivan
Kolegové, sbírám rady a tipy, na co si dát pozor při koupi ojetého Lanceru Evolution, jakou generaci vybrat, čemu se vyhnout apod. Cílem je nákup vozu za účelem více méně civilního ježdění.
Díky za praktické rady.
Ivan
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 11:47
od BIGPAPA
na civilní ježdění EVO
a když tak nejvíc na to z testu vychazelo EXO X
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 11:49
od Ivan
Co Ti na tom připadne divného? - s 350koňovou Nexií jsem taky jezdil do Lidlu na nákupy a bylo to v pohodě
Sice je to trochu ženskej pohled na věc, ale ta desátá generace se mi prostě nelíbí
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 11:56
od BIGPAPA
AHÁÁÁ
a to jsem si myslel, že nexia byla čistě učelový auto
10. není žádnej krasavec to je pravda... zase 7,8,9 jsou stejný auta
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 11:59
od Ivan
Tohle sice není předmětem diskuze, ale jezdil jsem s Nexií občas i jen tak pro radost (cca 10.000 km ročně) v podstatě kamkoli mě napadlo. Pravda, při spotřebě 15-17 litrů 100oktanového benzínu to nebylo zrovna ekonomické, ale každá sranda něco stojí, jak se říká
Bylo by super, kdyby něco napsali sami majitelé tohoto vozu.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 12:10
od BIGPAPA
napiš SZ pavelinimu to je asi největší specialista na mistu evo co je tu na fóru
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 12:15
od Ivan
Díky za tip.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 12:55
od Ritchma
Já když jsem evo vybíral, tak jsem nastudoval mraky informací a pročetl nespočet fór. Všechny mají svoje plus a mínus, ale ve výsledku mi vyšlo, že rozumný jsou jenom VI, VIII MR, IX.
Starší než pět nejsou moc dobrý auta a tady se nedají moc dobře sehnat. Když se ukázalo jaký má pětka nedostatky, opravili je a vznikla šestka. A to stejný pak bylo s VII vs VIII a IX...
Nakonec jsem se rozhodl pro VI. Na VIII MR bych musel ještě maličko přišetřit a jelikož neplánuju z toho stavět žádnou šílenost, VI mi v sériovém stavu sedla výrazně líp. VIII už je taková "pohodlnější". Šestka je rozklepaný auto v kterým člověk cítí naprosto všechno a to je to, co jsem chtěl. Přes všechny negativní recenze jsem projel i VII, která se mi dostala do ruky úplně náhodou a hned jsem pochopil proč se dá celkem snadno koupit levněji než šestka.
Jakej na to auto máš rozpočet? Osobně, kdyby mi to rozpočet dovolil a chtěl bych evo na normální ježdění, byla by to zaručeně IX.
Jeden velkej problém s evama a to že málo kdo opravdu vydrží to mít na normální ježdění a než si to uvědomíš, v autě budou desítky tisíc...
Btw 7,8 a 9 opravdu nejsou stejný auta
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 13:05
od David EVO
EVO je fajn kára
Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl
Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 13:48
od Ivan
Ritchma píše:Já když jsem evo vybíral, tak jsem nastudoval mraky informací a pročetl nespočet fór. Všechny mají svoje plus a mínus, ale ve výsledku mi vyšlo, že rozumný jsou jenom VI, VIII MR, IX.
Starší než pět nejsou moc dobrý auta a tady se nedají moc dobře sehnat. Když se ukázalo jaký má pětka nedostatky, opravili je a vznikla šestka. A to stejný pak bylo s VII vs VIII a IX...
Nakonec jsem se rozhodl pro VI. Na VIII MR bych musel ještě maličko přišetřit a jelikož neplánuju z toho stavět žádnou šílenost, VI mi v sériovém stavu sedla výrazně líp. VIII už je taková "pohodlnější". Šestka je rozklepaný auto v kterým člověk cítí naprosto všechno a to je to, co jsem chtěl. Přes všechny negativní recenze jsem projel i VII, která se mi dostala do ruky úplně náhodou a hned jsem pochopil proč se dá celkem snadno koupit levněji než šestka.
Jakej na to auto máš rozpočet? Osobně, kdyby mi to rozpočet dovolil a chtěl bych evo na normální ježdění, byla by to zaručeně IX.
Jeden velkej problém s evama a to že málo kdo opravdu vydrží to mít na normální ježdění a než si to uvědomíš, v autě budou desítky tisíc...
Btw 7,8 a 9 opravdu nejsou stejný auta
Ritchmo, dík. Rozpočet dokážu přizpůsobit, ale pochopil jsem, že pod půl milionu neseženu nic extra a pak dodatečně vynakládat desetitisíce za opravy se mi nechce - to raději koupit kvalitnější kousek. Uvažuji nad VIII a IX, ostatní jsou už zpravidla dost starý kousky.
Kde jsi sháněl Ty? Německo, USA, tuzemsko?
Já vím, že s jídlem roste chuť, ale naštěstí ladění těchto aut není jako ladit Nexii - dost lidí se tím živí a předpokládám, že úroveň tomu bude (snad) odpovídat.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 13:49
od Ivan
David EVO píše:EVO je fajn kára
Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl
Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná
Jakou máš spotřebu u té osmičky při "svižné" jízdě na normální silnici a dlouhodobou průměrnou?
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 14:05
od Rostack
http://www.sportovnivozy.cz/38019-mitsu ... bratislava
Podle mě se za půl mega už dá vybírat. A nemusíš jen v ČR, v Německu jsou taky někdy dost pěkný kousky
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 14:07
od David EVO
Ivan píše:David EVO píše:EVO je fajn kára
Jede to jako kráva, žere to jako kráva, nemá to každej vůl
Když jsem já sháněl tak jsem chtěl 6ku. Bylo mi řečeno že s ohledem na malý množství vyrobenejch kusů je problém na to cokoli sehnat. 7ku jsem nechtěl kvůli mechanickýho difu, vzal jsem 8ku. 9ka je skoro to samý, vzhledem k nějaký drobný změně na motoru se dá jezdit za mníň než s 8kou. 10ku jsem neřešil, je hnusná
Jakou máš spotřebu u té osmičky při "svižné" jízdě na normální silnici a dlouhodobou průměrnou?
Dalnice do 150km/h 12l, mesto lehka noha 15l, v zime blbinky na snehu 25l. U STi 2002 jsem pri stejnym stylu byl o 2l nize. Dlouhodobe nevim, jsem to nikdy zvlast neresil.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 14:43
od Ritchma
Ivan - já už jsem skoro tři roky mimo čr. Moje byl čerstvý dovoz z Japonska do Austrálie, kde momentálně jsem...
Naštěstí tady je i na pětky a šestky dílů dost. Ty důležitý se dají použít z CT9A a co se týče karosérie, kromě nárazníků není problém sehnat cokoliv.
Spotřebu jsem zatím neměl odvahu zjišťovat..
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 14:57
od Ivan
Ritchma píše:Spotřebu jsem zatím neměl odvahu zjišťovat..
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 14:58
od Ivan
Dík, vím, znám, ale nechce se mi investovat půl milionu do 12 let starého auta, byť na první pohled vypadá skutečně hezky...
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 15:57
od Ritchma
Nevím jak v čr, ale tady má TME hodnotu hlavně pokud má originál interiér a přední nárazník. Ten zbytek totiž není problém sehnat. Proto by mě zajímalo, proč by někdo vyměnil přední nárazník z TME (který má například tady v kompletním stavu hodnotu 40tis a nedá se téměř sehnat) za obyčejný šestkový nárazník s RS krytkama. Nehoda?
Ale ta cena není tak šílená, moje stálo taky tolik...
Na normální ježdění bude určitě vhodnější VIII/IX. Jenom vydržet a počkat na pořádnej kus. Já hledal přes půl roku a viděl jsem bohužel dost šíleností
A ta spotřeba. Opravdu jsem se neodvážil to počítat, ale tuším že se pohybuju v průměru nad 20l. Mám to jako víkendovku a když už někam jedu, neloudám se...
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 16:01
od Rostack
Hlavně leč tyhle auta něco vydrží, tak je jasný, že kdo s tím jezdí, občas tomu dá, proto to opravdu nechce kupovat zajíce v pytli, ale radši pár měsíců vyčkávat na ten správný kousek
ale to platí asi u každého auta
tak hodně štěstí, Eva jsou nádherný auta.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 17:09
od JRD McLAREN
Ivan píše:
Dík, vím, znám, ale nechce se mi investovat půl milionu do 12 let starého auta, byť na první pohled vypadá skutečně hezky...
..od tohoto cloveka by som sa nebal kupit auto..
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 17:11
od Ivan
Znáš osobně?
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 17:12
od JRD McLAREN
sem tam sme prehodili slovicko... ale neaky velky kamarati nejsme
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 19 črc 2013 18:03
od Bohuš
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 01:35
od PhoB
VIII je dostupna ve dvou "variantach". Tedy casto se sem importovala USA verze, ktera nema aktivni diferencialy. Evropska je ma. IX je uz tusim ma i americka.
Pak je jeste dalsi rozliseni v "normalni" VIII GSR vs MR. Hlavni rozdily si najdes na netu, jen chci rict, ze prave z MR pak vzesla IX verze. Samozrejme druh vybavy zalezi odkud je to import atd. Tuning varianty FQ-3xx byly ciste UK pravostranne.
Pokud mas dost penez tak bych miril po IX, bude lehce ekonomictejsi diky Mivecu(zvlastne po doladeni ecu s durazem na soc driving
). Se seriovou VIII doladenoum na E85 se jezdim kolem 13l kombinace klobouk style.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 15:11
od Ivan
Phobe, díky. Koukám že střídáš auta častěji než já holky
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 19:16
od ernst
mohl by tu prosím někdo rozepsat, jak se to s těmi diferenciály ? díky
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 19:32
od evocolt
..mal som aj Evo VIII aj IX a IX jednoznacne oproti VIII nedoporucujem.Velka chyba si je mysliet,ze je vdaka mivecu a 6 kvaltu uspornejsia..prave naopak.Velke sklamanie pre mna.Vela ludi to riesi tak,ze kupi VIII da tam plasty z IX a odladi to na priaznivych 360 koni kedy mi klesla spotreba na VIII v priemerke pod 10 litrov na 100km.Pat kvalt z VIII je neznicitelny a do dnesnej doby mi jazdil bez upravy s 500 konmi.Jednoznacne sa vyhni americkym verziam.Su o dost lacnejsie ako EU VIII,IX.Urcite si ale zmen zadny hlinikovy diferak za liatinovy z MR verzie pokial mienis navysit vykon.Kym som tak urobil tak 2 som ustval.Inac lepsia volba neexistuje a je to ta najlepsia volba aku mozes urobit v zivote.EVO je bozske auto.Drzim palec pri vybere.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 19:43
od martin51253
VIII a IX jsou nejkrásnější eva ,prostě luxusní už na pohled
nedávno jsem koukal na polské stránky ?nevím jestyl to nebyly podvodné inzeráty ale cenově vycházely pěkně
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... olution+ix" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 20 črc 2013 23:52
od PhoB
Evocolt: Mivec logicky musi byt uspornejsi, zvlaste po doladeni(interpretuju svoje zkusenosti s jinymi motory s variabilni saci vackou a zaroven informace ze zahranicich evo diskuznich for). 6ti kvalt, na dalku, ve meste treba ne. Samozrejme to nebudou dramaticke rozdily, ale jako stripek do skladanky pri vyberu.
Ivan: Ted je totozna diskuze i na honda clubu, tak tam muzes mrknout.
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 21 črc 2013 10:24
od Taboo
Smazano
Re: Mitsubshi Lancer EVO - rady a tipy ke koupi
Napsal: 21 črc 2013 16:36
od pufko
Hovorí sa že Mitsubishi lahšie padne do ruky ako Impreza, ale ak to má byť na denné jazdenie tak prečo nie práve klasika WRX ? Sti je samozrejme iná káva, ale servisne aspon čo píšu ludia zo Subaru klubu je finačne 2x náročnejšia. Pri kúpe "obyčajnej" WRX zasa človek ušetrí pekný balík, v zásade by som sa ale vyhol modelom s 2.5i pokial človek nemá istotu že motor prešiel výmenou štandartných piestov za kované
Ja by som na civilné vozenie zobral skôr Legacy GT, komfortom je skrátka úplne inde, ale to sa u nás nejak nedá kúpiť mimo poslednej generácie (ktorá sa už tiež nedováža), ja si vystačím s klasickou 2.5i, ale možno by uspokojila europska H6 Spec B